zaterdag 24 augustus 2013

Nog meer plastic

Ja hoor, daar is ze weer met haar missie ( light) om de wereld of in ieder geval de route die ze regelmatig fietst te verlossen van zwerfplastic.
Ik draag zeer regelmatig mijn antizwerfplastic rug tas en na maanden zonder reactie ben ik de afgelopen twee weken twee keer aangesproken erover! .
De eerste keer liep een vrouw speciaal achter me aan toen ik ging pinnen en vroeg me over mijn tas en of ik van een of andere organisatie was ( nee dus) Ik heb haar van alles verteld over het zwerfplastic probleem en bedacht gelijk dat ik Peter Smith van Klean zou vragen of hij wat "cijfers" had die ik op letterlijk op papier kon zetten en uitdelen aan belangstellenden.
Een paar dagen geleden toen ik ergens aan het afrekenen was vroeg de jongen achter de kassa wat voor moois ik op mijn tas had en ik heb een heel leuk gesprek met hem gehad. Ik maakte wel de fout om te zeggen dat " de jeugd" alles maar neer gooit want deze jongen deed het duidelijk niet en mijn kinderen ( en miljoenen anderen) doen dat ook niet. Ik zei er snel achteraan dat veel volwassenen het ook deden.
Ik heb sinds de rommelmarkt van de " hersteld verband" kerk het gevoel dat ik " uit de kast gekomen ben" Totdan had ik die tas alleen in het volgende dorp gedragen maar nu droeg ik hem tussen mijn plaatsgenoten. 
Voor degene die wat gemist hebben. Hier is mijn tas


en tot slot een  leuk youtube filmpje over het leven van een plastic tasje...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten