dinsdag 6 augustus 2013

Bijna Lege Lippenstiften

Pasgeleden stond ik me voor de spiegel toonbaar te maken toen mijn oog viel op een paar lippenstiften ( niet letterlijk natuurlijk, mijn enige prothese is een leesbrilletje). Ze waren mijn favoriete kleur maar niet meer zo te gebruiken, daarvoor was er te weinig van over. Daarom breng ik het 's morgens  met een kwastje op en heb ik nog een " lange" om het de rest van de dag bij te werken als ik op pad ben. Helaas is mijn favoriete kleur uit het assortiment gehaald en moet ik alweer op zoek naar een andere. Waarom doen ze dat toch telkens?
Inmiddels lagen er al 3 bijna lege en begon het kastje steeds voller te raken. Daarom besloot ik de restjes in een blikje te doen zodat ik de lege hulzen kon weggooien.


Eerst ben ik op zoek gegaan naar een geschikt blikje. Degene die ik wilde gebruiken kon ik niet vinden maar gelukkig kwam ik een andere geschikte kandidaat tegen.
Daarna moest ik een manier verzinnen om de restjes te verwarmen zonder dat er ingewikkelde au bain marie toestanden aan te pas moesten komen. Ik heb dit wel eens eerder gedaan en kon me goed herinneren dat het een enorm geklieder werd en het is natuurlijk de bedoeling dat ik hier handige tips opschrijf...
Ik besloot dat het onderste deel van mijn oliebrandertje met een koperen onderzetter wel zou werken. Nou kan ik me heel goed voorstellen dat jullie geen koperen onderzetters hebben maar een dekseltje van een blikje zou ook moeten werken



De achterkant van het lepeltje wil ik gebruiken om de restjes lippenstift er uit te peuteren. Een mesje was te breed en paste niet in de huls



Het ziet er wel een beetje kliederig uit maar vrees niet, het komt allemaal goed!
Ik heb het waxinelichtje aangestokenen verwachte dat het wel een kwartiertje zou duren maar na vijf minuten was de lippenstift al gesmolten. Ik heb het geheel NIET aangeraakt want ik wist niet hoe heet het geworden was en wilde geen brandwonden maar heb wel het waxinelichtje uitgeblazen.


Hier het gesmolten eindproduct... Toen ik er vijftien minuten later aan voelde was het afgekoeld. Toen heb ik met een stukje keukenrol de resten van de buitenkant afgeveegd


De inhoud van dit blikje kan ik nu als lippenstift gebruiken maar ook als rouge.

Ik kan me ook voorstellen dat je geen blikje hebt zoals ik. Je zou kunnen kijken in de schappen bij de supermarkt of drogist voor een geschikt blikje met snoepjes of dropjes erin of in het ergste geval een cup van een waxinelichtje kunnen gebruiken maar dan kun je het niet afsluiten. Als het thuis in je badkamer kastje staat is dat niet zo'n ramp


Zo kan ik alles opmaken en op mijn gemakt opzoek naar de volgende favoriete kleur. Het  gaat trouwens niet alleen om de kleur maar ook hoe lang hij houdt en of hij wel dekt en niet uitloopt :-/ geen eenvoudige missie dus....

O ja, ik bedacht later dat je dit ook met restjes lippenbalsem kunt doen !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten