maandag 2 september 2013

Restjes opmaken

Elke consuminderaar doet het. Behalve bij dingen die vies of bedorven zijn wordt alles tot de laatste druppel of kruimel gebruikt. Pakken met yoghurt etc worden opengeknipt en uitgelepeld en soms wel eens afgelikt.
Hier wordt vooral tandpasta tot het laatste restje gebruikt
Vanaf het begin gaat dit ding er op


Als er dan niets meer uitkomt wordt hij doormidden geknipt


Tijdens dit stadium wordt hij meestal nog maar door 1 persoon gebruikt ( mij). Voor de anderen zet ik een nieuwe neer. Je moet wel na gebruik de delen in elkaar schuiven anders droogt het restje tandpasta uit en wordt hij hard


Wij gebruiken ook een soort anti pluizenbol crème voor in het haar. Dat zit in een "handig" pompje. Het is handig tot de bodem van het flesje in zicht komt en daarna is het alleen maar lastig want je kunt er amper nog iets uitkrijgen terwijl er nog genoeg in zit.
Manlief sneed met een mes het plasticflesje doormidden maar als je het niet afdekt dan droogt het ook uit.
Op een dag zag ik dit staan


Het restje was afgedekt met een plastic dekseltje wat er precies op paste. Manlief had ontdekt dat het precies de juiste maat was ( en niet net te groot of net te klein zoals meestal)
Nu zijn jullie vast benieuwd waar het dekseltje van is!

Het hoort op dit spiegeltje


Je kunt het als standaard gebruiken


Of om het af te dekken
Ik heb het geloof ik in 1974 gratis bij " Jackie" gekregen dat ik toen elke week ging kopen
Ik heb nog een aantal " Annuals" liggen waaronder deze


En dan te bedenken dat ik een aantal jaren geleden het spiegeltje bijna weggegooid heb! :-O Ik dacht toen " wat moet ik ermee?" 
Zo zie je maar weer........ ;-)

2 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de tandpastatip. Ik plakte de zijkanten vast na het doorknippen,maar dit is gemakkelijker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn om te horen dat je er wat aan hebt. Wel de kant zonder dop over de kant met dop schuiven en niet er in anders komt er ruimte tussen en droogt het alsnog uit.

      Verwijderen