maandag 15 april 2013

Canvas Schoenen Bijkleuren

Als kinderen een bepaalde leeftijd bereiken gaan ze zelf hun kleding en schoeisel kopen en willen ze niet dat hun moeder meegaat om verstandig commentaar te leveren.
Ik schrok dan ook hevig toen zoonlief ging winkelen voor winterschoenen en met deze terug kwam..


Niet echt de warme, waterdichte, pekel bestendige schoenen met diep profiel die ik in gedachte had als ik denk aan winter schoenen....
Al moet ik twee jaar later bekennen dat ik hem niet heb horen klagen over natte of koude voeten en hij heeft ook niets gebroken door uitglijden op sneeuw en ijs de afgelopen winters het kan ook zijn dat hij zich niet wilde laten kennen na mijn ongelovige reactie toen ik ze voor het eerst zag.
Ik heb ze wel ingespoten met spul ter bescherming, geen idee of het wat uit maakt.

Na een aantal maanden zag ik dat er lichtere strepen kwamen waar de kleur vervaagd was op de plooien op het bovenstuk. Omdat ze niet goedkoop waren ( al zien ze er wel zo uit) ging ik verzinnen hoe ik ze subtiel bij kon kleuren zodat het langer zou duren voordat hij ging roepen dat hij nieuwe schoenen nodig had.
Uiteindelijk heb ik deze gebruikt alleen de grijze natuurlijk 




Ga heel zachtjes te werk met de potloden, het is niet de bedoeling dat er strepen zichtbaar worden maar meer een waas van kleur.

Ik doe dit regelmatig dus het resultaat is niet spectaculair maar de eerste keer was het verschil duidelijk zichtbaar.

Dit is vóór



Dit is na



Als je daarna nog even de rubberen randen van de zool met een doekje met vloeibaar schuurmiddel schoonpoetst zijn ze weer ( bijna) als nieuw.
Met de zomer op komst is dit misschien een handige tip voor mensen die linnen of canvas schoenen dragen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten