woensdag 10 april 2013

Handig Tuintafeltje

Wij hebben geen loungeset, wij hebben zelfs geen fatsoenlijk tuinset en toch zit ik graag buiten. Als het een langdurige tuinsessie wordt pak ik de stretcher  en als het een korte sessie wordt dan zit ik op de tuinbank. Bij een korte sessie zit ik dan lekker om me heen te kijken maar niet al te goed want als ik onkruid zie dan kan ik niet blijven zitten en  ga ik "plukken". Vaak neem ik dan een lekkere kop thee of ander drinken mee maar ik miste een plek om mijn glas/mok neer te zetten. Een tafel voor de bank zetten is geen optie want de bank staat langs een drukke "route" Ik had iets kleins en handigs nodig en toen kreeg ik een idee.. een "prik tafeltje" Nou heb ik er geloof ik in een heel ver verleden eentje gekocht. Die was van plastic en die kon je in de grond prikken maar doordat de grond vaak hard was was die zo stuk. Bovendien wordt plastic al snel broos en als je het in weer en wind buiten laat staan is het "snel" kapot.
Van een buurvrouw heb ik ooit een paar houten steakborden gekregen. In die tijd schilderde ik wel eens houten geboorte bordjes om aan kennissen cadeau te doen bij gezinsuitbreiding maar die borden heb ik nooit gebruikt. Ik heb toen zo'n bord gebruikt om dit te maken...



Ik heb toen het bord op een stuk van een kapotte bezemsteel geschroefd en dat in een bloempot naast het bankje gestoken. Later is de bezemsteel doorgerot en afgebroken en toen ik hem daarna weer in de pot stak was het tafeltje te laag. Daarom heb ik de pot op een stapel decoratief neergelegde stoepstenen gelegd ;-)
Ooit was het geheel mooi bruin gebeitst net als de steel maar dat is er allemaal afgebladderd.
Voor diegene die zich afvragen waarom ik dat drankje niet op dat bouwsel naast te bank zet.... dat is onze tras ( vangt hemelwater op) maar die loopt wat rond en dan stond mijn drinken scheef. Vroeger voordat ik dit tafeltje had deed ik het wel maar het beviel niet.
Als je planten eronder wil poten kun je het beste planten nemen die nauwelijks water nodig hebben Of dat Of je moet ze af en toe water geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten