woensdag 24 april 2013

Stink Oksels T- Shirt Weer Fris Maken

Ik weet niet of je ervaringen hebt met het probleem maar soms heb je dat de oksels van kleding gaan stinken naar katerpies. Geen idee hoe dat komt, of het nou afvalstoffen zijn of bacteriën of een combinatie van beide.
Na het wassen en drogen lijkt het soms weg te zijn maar het hoeft maar weer iets nat te worden en die lucht steekt de kop weer op. Niet écht iets wat je zelfvertrouwen ten goede komt.Na veel experimenten en lezen op het internet denk ik dat ik de oplossing gevonden heb. 
Ik ga als volgt te werk...


Men neemt een T- Shirt met stinkende oksels en keert hem binnenstebuiten, daarna spuit men de oksels in met azijn



Daarna strooit men er wat Natriumcarbonaat ( oftewel bakingsoda of zuiveringszout ) op.



en daarna spuit men er weer azijn op. De boel gaat dan bruisen.
Daarna vouw ik het artikel op met de oksels een beetje aan de binnenkant en doe het artikel in de wasmand. Je kunt het ook vlak voor het wassen doen. Ik weet niet meer of het dan net zo goed werkt.
Daarna wast men het artikel zoals men gewend is. Na het wassen is de geur weg. Mocht er nog een klein restje te ruiken zijn dan kun je het nog natte artikel in de magnetron opwarmen totdat het goed heet is. Laat het even een beetje afkoelen voordat je het er uit haalt om verwondingen te voorkomen.

2 opmerkingen:

  1. Dank je! Dat ga ik eens uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Na verschillende t-shirts en blouses te hebben weggegooid:( heb ik de oplossing ergens op internet gelezen en doe het al een hele poos zo: vul een klein emmertje met flinke scheuten witte azijn (klok-klok-klok-klok..)en vul aan met zo weinig mogelijk water zodat het kledingstuk onder staat. Even roeren en een nacht laten weken. Daarna wassen volgens label. Huishoudazijn gaat trouwens ook goed. Het azijnwater gebruik ik na het uitwringen nog een paar keer voor andere (sport)shirts of blouses. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen