donderdag 11 april 2013

Pakpapier Van Restjes Behang

Onze schoonzoon is binnenkort jarig. Hij wilde graag een bepaald boek hebben en dat heb ik voor hem gekocht.
Ik vind pakpapier erg duur en in april iets inpakken in sinterklaas papier van 20 cent de rol vind ik eigenlijk niet kunnen al heb ik het wel eens gedaan
Ook hoor je wel eens dat mensen krantenpapier gebruiken maar dat vind ik niet mooi.
Als ik een cadeau krijg dat verpakt is in mooi papier bewaar ik het en hergebruik ik het. Alle frutsels die er opzitten worden ook bewaard. Maar ik heb blijkbaar weinig cadeaus gehad de afgelopen tijd want ik had niets meer dat groot genoeg was. Daarom heb ik behang gebruikt. Het is afkomstig van de zolder van het huis dat dochterlief en haar man hebben gekocht dus ik ben benieuwd of hij het zal herkennen. Ik heb wel de ervaring dat plakband slecht plakt en vaak loslaat op behang dus ik zou er voor aller zekerheid nog een lintje of touwtje omheen doen.

Ik heb voor dit cadeau raffia gebruikt. Dat had ik nog liggen van toen ik zelf mandjes vlechtte voor poppenhuizen.
Wat ook altijd een succes is bij de dames is een paar bloemetjes uit de tuin plukken en die tot miniboeketje vormen en op het cadeautje plakken. Welke maand ze ook jarig zijn er is altijd wat te vinden tenzij je een moderne tuin hebt met alleen grind, tegels en 2 betonnen bloembakken.
Dit moet je natuurlijk pas doen vlak voordat je het geeft en als je een lange reis moet maken dan kun je de steeltjes in een plukje natte watten wikkelen en daaromheen een stukje aluminiumfolie. Dan hangen ze nog niet slap als je het geeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten