zondag 7 april 2013

Inrichting Zaaibakje

Eerder deze week heb ik laten zien hoe ik van een knaagdierenhok een zaaibakje gemaakt heb. Daarmee ben je er natuurlijk nog niet.. er moet wat in. Wij hebben aardige wat plastic potjes staan maar door de ronde vorm kunnen we de ruimte niet optimaal benutten en we hadden nog wat kleine vierkante staan maar veel te weinig. In de schuur bij mijn vader stonden er nog vierkante van hyacinten die hij gekocht had maar die hebben we in de plastic container gedaan :-(  zie je nou wel, je kunt niks weggooien!
Er moest dus naar een andere oplossing gezocht worden... Nou had ik toevallig van de week een prachtige kartonnen doos meegenomen van mijn werk vandaan. We hadden hem van de STAR-MDC gekregen ( hij was gevuld met allerlei materiaal om lichaam's excrementen in te stoppen) en was prachtig! Ik dacht toen, "die kan ik vast wel ergens voor gebruiken" en dat was dus al na een paar dagen het geval en niet een paar jaar later zoals meestal het geval is.
Manlief en ik zijn dus aan tafel gaan zitten met een meetlint en stanleymes potlood , quiltlineaal, schaar en snijmat.
We hadden bedacht dat we het beste vakjes van 5x6cm konden maken en 6 cm hoog en het mooie karton van die doos konden gebruiken. Manlief waande zich weer terug op de kleuterschool op misschien het stanley mes na.
We zijn begonnen met repen karton te snijden



Daarna hebben we om de zoveel cm een lijntje met potlood getekend waar de inkepingen moesten komen.



Hier een foto van hoe de stroken in elkaar geschoven moeten worden. 



Voor het échte "raamwerk"worden er natuurlijk lange stroken gebruikt. Dit kleine stukje is maar een voorbeeld. Wij hebben alle stroken tot de helft ingeknipt. In ons geval dus tot 3 cm.

Hieronder het eindresultaat



Ik heb manlief moeten beloven dat ik zou zeggen dat ik helemaal niet handig bezig was want de langste stroken waren 3cm tekort. 15mm aan elke kant dus. Eigenlijk kon het niet anders want zo lang was het karton. Ik vond het geen onoverkomelijk probleem maar manlief wel. Áls hij wat doet kan hij een beetje erg pietluttig zijn. soms is het handig dat hij niet met computers om kan gaan en dit nooit zal lezen ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten