zaterdag 13 april 2013

Wit Horlogebandje Weer Wit Maken

Een tijdje terug schreef ik over de reparatie aan het Tommy Hifinger horlogebandje van zoonlief. Ik maakte het al een hele tijd schoon met een beetje vloeibaar schuurmiddel op een doekje als het niet meer zo wit was. Soms werd het wat blauw van blauwe kleding en soms gewoon vies. Zo bleef het toch mooi wit.
De laatste tijd viel het me op dat er glimmende plekken op kwamen en het er daardoor grijs zag. Ik dacht "laat ik kijken of ik daar wat aan kan doen voordat hij gaat roepen dat hij een nieuwe moet hebben!"

Hier een vóór foto


Hier een foto van na de vloeibaar schuurmiddel behandeling


Ik had bedacht dat ik zou kunnen proberen er wat witte grondverf op de smeren! Ik heb het eerst met een piepklein stukje schuurpapier opgeschuurd. Géén idee of dat effect had want ik zag geen verschil maar misschien op microscopisch niveau...
Toen heb ik met een penseel met wat grondverf op water basis over de plekken heen geschilderd.

Hier de ná foto


Hou er rekening mee dat deze foto flink vergroot is ( behalve als je het op een ipod of smartphone bekijkt ;-))

Ik heb gelijk het lusje dat ik van een stukje lichtgrijs leer gemaakt heb geschilderd. Dat had ik eerst met schoenen witsel lichter gemaakt maar dat werkte toch niet ideaal.
Géén idee of het houdt. Eer ik dit artikel publiceer dan gebruikt hij het horloge al een klein weekje zo. Mocht het gigantisch gaan bladderen en er niet uitzien dan ga ik dit artikel niet publiceren en krijgen jullie het nooit te zien ;-)

Update: het blijft aardig zitten, voor het beste resultaat wel meer dan één laagje doen denk ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten