dinsdag 2 april 2013

Rommelmarkt Sieraden

Ik koop veel van mijn sieraden op rommelmarkten. Voor nog geen euro kun je de leukste dingen kopen. Soms mankeert er helaas wat aan maar laat je niet uit het veld slaan.Heel vaak kun je het gebruiken als basis voor wat anders en soms kun je het repareren.
Ik heb vandaag 2 voorbeelden van kettingen die weer als nieuw zijn door wat verzinnen en wat fantasie.

Op deze was ik helemaal verliefd!



Ze vroegen er 1 euro voor MAAR er ontbrak één steentje. Ik heb hem toch gekocht en dacht " daar verzin ik wel wat op". Eenmaal thuis ben ik op zoek gegaan. Ergens diep in mijn brein voelde ik de raderen draaien, ik wist dat ik ergens iets had liggen wat ervoor in aanmerking kwam. Ik had nog een oude kapotte oorbel van mijn oma Bartha liggen met een steentje dat er in zou passen. De maat was precies goed. Hij glinsterde wel iets minder dan de anderen maar een ander zou het niet opvallen. De reparatie was zo geklaard en ik was helemaal in mijn nopjes!

Vorig jaar had ik een vergelijkbaar iets. Ik zag een ketting die ik wel leuk vond maar het onderste stukje ontbrak. Ze vroegen er 50 cent voor. Ik heb hem gekocht en thuis ben ik op zoek gegaan naar iets dat niet zou mistaan.
Weer bood een onderdeel van een kapotte oorbel de oplossing..


Dus, zie je iets dat je leuk vindt maar mankeert er iets aan ? Verzin dan goed of er een oplossing te bedenken valt. Dan heb je van zo´n artikel dubbel plezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten