dinsdag 30 april 2013

Overhemd Reparatie deel II

 Hier liet ik zien hoe ik vol goede moed een scheur in de mouw van een overhemd van zoonlief probeerde te repareren met vlieseline als achtergrond.
Helaas was de vlieseline niet sterk genoeg...'s avonds zag het er zo uit






Dus aan mij de taak om het nog één keer te proberen voordat ik er elleboogstukken op maak of er korte mouwen van maak.

Ik besloot de boel met vliesofix en katoen te verstevingen. Vliesofix is een soort vlieseline dat aan twee kanten plakt. Ideaal om op een eenvoudige manier applicaties te bevestigen. Al moet ik zeggen dat ik het alleen gedaan heb  op dingen die niet gewassen hoeven te worden zoals wandkleedjes enz.

Hier een foto van het spul ( links) en de gebruiksaanwijzing ( rechts)



Ik heb eerst een stukje katoen op het spul gestreken



En het daarna uitgeknipt



en daarna het papier van de achterkant afgetrokken zodat daar de plaklaag onthuld wordt



Je merkt toch zeker wel dat ik bij elke stap mijn camera in de aanslag had! een échte reportage dus ;-)

O, ik heb helaas te vroeg gejuicht dat bleek de laatste foto te zijn...
Daarna heb ik het lapje achter het scheurtje geschoven met het katoen naar beneden en de plakkant naar boven het heb nadat ik de randen van de scheur bijelkaar gehouden heb alles vastgestreken en later de randen aan elkaar genaaid net als in deel I.

Ben benieuwd hoe lang dit nu zal houden. Wie weet volgt er over een tijdje eerst een workshop elleboog stukken opnaaien en daarna een workshop korte mouwen maken. Watch this space! ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten