woensdag 3 april 2013

Eenvoudig Koper "Poetsen"

Dit is gewoon een handige tip die ik wil delen. Het enige wat je met deze tip consumindert is tijd.
Ik heb nogal wat koperen voorwerpen in huis staan. Vooral in de herfst en winter. Ik vind dat het een warme, gezellige en huiselijke gloed verspreidt.
Veel mensen hebben hun koper weggedaan omdat het poetsen zo'n gedoe is en zoveel tijd kost.
Jaaaren geleden kwam de alpha hulp van mijn oma Bartha met deze tip. Zij gebruikte staalfix om het koper te poetsen en dan is het klusje inderdaad zo geklaard!



Men neme een vochtig sponsje. Knijpt er wat staalfix op en wrijft het koper ermee in.. Dan neemt met een nat doekje en een teiltje of wasbak met wat water erin en spoelt met de staalfix er weer af. Daarna droogt men het voorwerp weer af met een theedoek en klaar is kees! Moeilijker kan ik het niet maken.
Als het voorwerp erg vies is zal het langer in moeten trekken en een paar keer herhaald moeten worden maar dat is met gewone koperpoets ook zo.
Ik spoel mijn sponsje tussendoor niet uit maar doe er telkens een nieuw kloddertje staalfix op. Als je klaar bent kun je gelijk je stalen wasbak ermee doen en blinkt die ook gelijk.
Ik heb ook wel eens geprobeerd om mijn koper met tomatenketchup te poetsen. Dat werkt ook maar ik vond het wat minder goed werken dan dit.
Poetsen met een papje van azijn en zout kan ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten