donderdag 11 juli 2013

Afgesleten Zilverlaagje Sieraden

Een paar dagen geleden heb ik weer eens gewinkeld bij mezelf. Ik kom dan dingen tegen waarvan ik min of meer vergeten was dat ik ze had. Zoals deze ring..



Best leuk toch? Alleen er is iets mee.. Hij is zilverkleurig en niet van echt zilver en hier en daar is de bovenlaag er af gesleten zoals je hieronder kunt zien


en hier



Ik heb hem een paar dagen gedragen en liep af en toe te verzinnen of er iets was wat ik hier aan kon doen. Toen kreeg ik een idee!! Geen idee of het werkt maar ik dacht, " ik probeer het gewoon".
Het idee was om hem te verven. Eerst dacht ik aan zilverkleurige hobbyverf wat je in van die kleine potjes kunt kopen maar dat lijkt toch wel nepperig, niemand die denkt dat het écht zilver is en bovendien weet ik niet of de verf zal houden. Vooral een binnenkant van een ring krijgt toch wel wat te verduren.
Toen bedacht ik dat ik nog wat potjes Hamerite-achtige verf had staan. Waaronder de kleuren donkerblauw en wit. Die had ik ooit gekocht voor roestplekken op auto´s die we hadden die inmiddels al lang naar de schroothoop zijn afgevoerd zonder ooit een likje van die verf gezien te hebben ( uitstelgedrag) Die verf zou toch wel een goede hechting moeten geven.
Ik heb een aantal attributen gepakt om een soort stellage te maken om de ring aan te laten drogen en een kwastje...
en dat is nou de tip voor vandaag....trommelgeroffel....oude eyeliner kwastjes maken fantastische kwastjes om kleine dingen mee te verven



Ik heb de ring grotendeels vast gehouden terwijl ik aan het verven was en voor het laatste stukje heb ik hem aan mijn constructie gehangen



Het metalen staafje met het knikje komt van een gesloopte kalender zie je wel dat je niks weg kan gooien! ;-) en het zwarte dingetje is van een geuroliebrander maar een  glazen potje of glas werkt ook



Hier het eindresultaat. Zoals ik al eerder zei, ik heb geen idee of de verf blijft zitten maar ik hou jullie op de hoogte!


Update 16 juli
De verf wordt zacht en kun je er zo af halen dus deze tip is niet aan te raden. Het verbaast me eigenlijk want over het algemeen wordt deze verf flink hard.
Ik zal het eens proberen met de witte. Dat is originele H.amerite.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten