vrijdag 5 juli 2013

Druk Druk Druk?

Het lijkt wel of iedereen het tegenwoordig druk heeft. Je"hoort er zelfs niet meer bij " als je niet chronisch tijdgebrek hebt. Ik probeer dit te voorkomen en dat lukt ook wel 99,7% van de tijd. Soms heb ik het wel druk op mijn "light"manier en ik merk dan dat ik daar niet goed tegen kan. Mijn ademhaling wordt oppervlakkiger en ik ben rustelozer. Als ik veel moet werken probeer ik mijn leven te vereenvoudigen. Dus alleen het hoogst noodzakelijke te doen en er niet allerlei "leuke" maar tijdrovende dingen naast te doen. Ook vroeg naar bed gaan en vroeg opstaan zodat je alles op je gemak kunt doen helpt.
Het is me ook opgevallen bij de drukke mensen die ik ken dat ze overal en tegen iedereen staan te vertellen hoeveel ze nog moeten gaan doen en hoe druk ze het hebben. Dan denk ik bij mezelf, "als je niet zo uit stond te wijden over je drukke leven en je tijd gebrek had je al heel wat van je "to do" lijstje kunnen schrappen!
Als ik het vooral in mijn hoofd druk heb met dingen die ik allemaal moet doen die dag dan schrijf ik ze op een briefje en werk ze één voor één af. Er zijn weinig dingen die zoveel voldoening geven als een afgehandelde taak door kunnen strepen!
Hier mijn briefje van vanmorgen



Ik moet nu nog alleen de konijnen en aardbeien doen en dan is alles afgewerkt.
Ik schrijf al mijn briefjes in spiegelschrift, het schijnt dat niet veel mensen dat kunnen en daarom vind ik het leuk om te doen...Ik vrees dat ik niet helemaal normaal ben... 

6 opmerkingen:

  1. Haha, serieus? Wel een goeie oefening voor je hersens denk ik. Maar inderdaad, het lijkt wel een ziekte, dat gedrukdruk. En uiteindelijk kan het dat ook worden, door de constante stress raken je bijnieren uitgeput ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat doe ik echt. Alleen schrijver is makkelijker dan lezen. Het is wel eens voorgekomen dat ik in de supermarkt een spiegel moest opzoeken omdat ik niet kon lezen wat ik geschreven had :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lol, onthaasten doordat je er zolang over doet om je lijstjes te lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is nu weer lastig voor mij, wil ik opeens ook weten of ik in spiegelschrift kan schrijven, 10 minuten geleden was ik helemaal vrij van deze gedachte.

    Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vooral linkshandigen kunnen het heb ik begrepen. Leonardo Da Vince schreef zijn aantekeningen in spiegelschrift.

    BeantwoordenVerwijderen