vrijdag 26 juli 2013

Stink Slippers

Hier schreef ik hoe ik een heerlijk zittend, bijna nieuw, paar slippers in de berm vond en hoe ik ze bijna dag en nacht aan had.Dat had bepaalde gevolgen..... ze gingen stinken....Het duurde even voordat ik het doorhad. Eerst was het vaag en toen duidelijk terwijl er toch wel minstens een meter tussen de slippers aan mijn voeten en mijn neus zat ik lijd niet aan dwerggroei maar zat op een stoel. Ik heb ze toen uitgetrokken om er aan te ruiken en het was overduidelijk.. ze stonken.
Omdat ik ze niet wilde missen bedacht ik een light versie van de behandeling die ik de pantoffels van manlief gegeven heb. Hier kun je over de uitgebreide versie lezen.
Ik heb ze eerst besproeid met water uit een spuitflacon en er toen natriumbicarbonaat overheen gestrooid en een nachtje laten staan



De volgende dag heb ik met een nagelborstel alle natriumbicarbonaat er af geborsteld en geroken. De geur was aanzienlijk verbeterd en bijna weg! Ik was helemaal in mijn nopjes en trok ze aan om naar mijn werk te gaan.
Het duurde niet lang voordat ik merkte dat ze anders dan anders aanvoelde. Ze leken glibberig te worden en in plaats van het gevoel te hebben op marshmallows te lopen had ik nu meer het gevoel op slijmerige marshmallows te lopen. Ik begon al bang te worden dat ik een of andere chemische reactie op gang gebracht had en dat ze onder mijn voeten aan het ontbinden waren.
Ik hoefde gelukkig maar een ochtendje te werken en eenmaal thuis heb ik ze geïnspecteerd. Ze leken inderdaad wat nattig.Ik heb ze toen goed onder de kraan afgespoeld en in het zonnetje laten drogen. Ze stonken nog steeds niet en leken weer de oude te zijn.
Ik heb dus nog geen top tip om dit probleem op te lossen. Ik kan ze dus niet ´s avonds behandelen en ´s morgens weer aantrekken. Er moet veel water en een zonnetje aan te pas komen om ze daarna weer te drogen maar er wordt aan gewerkt... wordt vervolgd maar eerst moeten ze weer gaan stinken ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten