zaterdag 13 juli 2013

Oorbel Reparatie Met Donor Onderdelen

Hier beschreef ik hoe mijn leesbrilletje met bling bling pootjes onherstelbaar kapot ging en dat ik wat donor delen verwijderd heb.
Vandaag heb ik steentjes uit de pootjes gebruikt om een paar oorbellen met ontbrekende steentjes te repareren.



Hier een  warempel  niet wazige foto van de oorbel.
Ik had ook de poten, een pincet en de tube seconden lijm die ik in de koelkast bewaarde omdat hij dan goed zou blijven gepakt



Met de punt van het pincet heb ik er een paar steentjes uit gepeuterd. Dat ging heel makkelijk.
Het oprapen met het pincet ging een stuk minder makkelijk. Het is maar goed dat het geen échte diamanten waren anders had ik al voor een fortuin verspeeld. Geen idee waar die anderen terecht gekomen zijn!

Ik kneep hoopvol in de tube seconde lijm en werd helemaal blij, hij voelde nog steeds zacht aan in tegenstelling tot als ik hem buiten de koelkast bewaarde. Mijn tip werkte! dacht ik..... Ik kneep en ik kneep maar er kwam maar geen lijm uit. Uiteindelijk zag de tube er zo uit..



De inhoud was verdampt en zat waarschijnlijk aan de binnenkant van het plastic zakje waar de tube in zat. Dat zag er verdacht wit beslagen uit.
Aan mij dus het dilemma of ik voor die twee steentjes een nieuwe tube zou opofferen of niet maar toen bedacht ik dat ik nog lijm had speciaal om strass steentjes te lijmen. Die blijft wel zacht..



Ik heb een kloddertje op een ondergrondje uitgeknepen en met een cocktail prikkertje een beetje eraf gehaald en in de setting van het sieraad gedaan



Daarna heb ik het steentje met het pincet er in gelegd wat makkelijker gezegd is dan gedaan.



Zie hier het resultaat! 

Hier het setje



Misschien vindt je het wel leuk om te weten dat ik dit setje gemaakt heb met twee afgeprijsde kettingen van het Kruidvat. Ze koste één euro per stuk en ik heb de ornamenten wat gereorganiseerd en toen samengevoegd en een paar stukjes apart gehouden om oorbellen van te maken. Zoals ik al vaker gezegd heb, "kijk naar de onderdelen waar iets uit bestaat en of je er iets mee kunt doen!" Soms wordt je aangenaam verrast...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten