woensdag 3 juli 2013

Oogjes Open

In een heel ver verleden voordat ik als doktersassistente werkte, had ik een baan bij een juwelier als sieraden liefhebber dacht ik dat ik daar op mijn plaats zou zijn.. Het werk viel me erg tegen. Het leek me hemels om hele dagen omringd te zijn door prachtige sieraden maar het " vak" hield vooral in dat ik winkel ruiten en  schuifraampjes moest zemen en zweterige, vette vingers van tafeltjes moest wegpoetsen. Om nog maar te zwijgen over zilver poetsen, klokken afstoffen en vloeren stofzuigen. Bovendien was ik een slechte verkoopster want ik kon mensen niet iets " aansmeren" en áls ik het een keer serieus probeerde gingen ze altijd met lege handen weg net goed ;-)
Een paar dingen heb ik er wel geleerd waar ik mijn leven lang profijt van heb gehad en dat is kettingen rijgen ( zowel op draad als op zilverdraad) horlogebandjes vervangen,verlengen en verkorten en oogjes openbuigen.
Oogjes openbuigen lijkt makkelijk en ik dacht dat iedereen wist hoe het moest maar ik merk om me heen dat dat niet zo is. Vandaar hier een korte instructie

Oogje dicht



oogje open, door het ene tangetje naar voren te doen en het andere naar achteren



en weer dicht



Slimmeriken zullen zien dat dit dezelfde foto is als de eerste en zeggen, "er hoort nu iets in het ringetje te zitten!"  maar het gaat maar om het principe..

Ik weet niet of ik een doorsnee 50 plusser ben maar ik draag altijd een zilveren enkelbandje. Ik moet wel want ik heb het veerringetje verwijderd en vervangen door een oogje dus ik kan het niet eens uit doen zonder dat er tangetjes aan te pas moeten komen. 

dit is hem, later heb ik een sterretje er aan gehangen. Dat was een heel gepriegel en je moet er lenig voor zijn maar ik zit niet voor niets sinds mijn 20e op yoga ;-) of je moet het iemand anders laten doen.



Zomers draag ik er twee, maar aan die andere zit wel een sluiting.
Zonder sluiting kan hij niet per ongeluk opengaan doordat hij aan je sok blijft hangen. Deze tip is af te raden als je iemand bent die panty´s draagt OF je moet het mooi vinden om een enkelbandje door een panty heen te zien schijnen. Over smaak valt immers niet te twisten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten