woensdag 17 juli 2013

Het Ene Insect Is De Andere Niet

Hier vertelde ik hoe je het leven van een bij kunt redden. Ondanks alle aandacht in de media kan het blijkbaar weinig mensen schelen want het heeft maar zeven views gehad.
Vandaag had ik voor het eerst dit jaar weer eens de kans om mijn eigen tip toe te passen.
Toen ik terug kwam van het boodschappen doen zat deze dikke hommel er maar zieligjes bij 



Ik ben toen snel naar binnen gegaan voor wat suikerwater rietsuiker nogal liefst ;-) , een spuitje en mijn camera natuurlijk!

Ik begon met een druppeltje op de tegel vlak voor zijn neus maar even later had hij zijn lange tong dat heet vast anders bij een bij in mijn spuit!



Hij was er slecht aan toe want het duurde langer dan anders voordat hij wat tot leven kwam. Op den duur begon hij zich te wassen en toen viel het me op dat hij niet alleen uitgeput maar ook nog eens gehandicapt was! Het arme beestje miste zijn rechter voorpoot wat wat precaire situaties gaf bij het wassen.
Nou ben ik best wel handig en heb ik in het verleden aan miniaturen gedaan maar een poot prothese voor een bij leek me wat hoog gegrepen. Ik hoopte maar dat hij al lang geleden gehandicapt was geraakt en dat het niet de reden was waarom het nu niet goed met hem ging.
Ik heb wel twintig minuten bij hem gezeten maar mijn boodschappen waren nog niet uitgepakt en ik wilde mijn gezin geen voedselvergiftiging bezorgen omdat ik mijn boodschappen in de zon had laten staan om een bij te redden.
Tien minuten later zat hij er nog maar toen ik even later weer buiten ging kijken was hij vertrokken.
Ik had natuurlijk het liefst een youtube filmpje willen posten waarop je kon zien hoe hij weer weg vloog maar helaas.... Ik heb wel nog even rond gekeken of hij niet met zijn snuit in mijn digitalis zat maar ik zag hem nergens...
Wel deze



Deze was helaas met al het suikerwater van de wereld niet meer te redden geweest...
Is er eigenlijk wel een wetenschapper geweest die uitgezocht heeft of die beestjes zich niet gewoon dood werken en hun " grenzen niet bewaken " zoals mensen ook kunnen doen?

Even een update van de vliegenvanger. Het ziet nu zwart van de vliegen!



Het heeft wel een dag of tien geduurd maar nu werkt hij prima. Niet dat onze vliegen overlast ermee verholpen is....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten