zondag 21 juli 2013

Etiketten Lijm Verwijderen

Soms heb je een handige verpakking waarbij je denkt, " Die gooi ik nog niet weg, dat zou best wel eens handig kunnen zijn voor ......vul zelf maar in"
Je trekt het etiket er af en..... getsiederrie het plakt!
Ik ken een manier om die lijmresten te verwijderen



Hier het handige ex kokosolie emmertje. Je zult waarschijnlijk wel denken " Ik zie helemaal geen plakresten!?"  Dat komt omdat ik het etiket er nog maar net afgehaald heb en er nog geen pluisjes, stof of zandkorrels aan zijn blijven plakken of ik heb per ongeluk de na foto genomen. Als ik een week of twee gewacht had dan zouden ze zeker zichtbaar zijn geweest!



Hier een fles wasbenzine en een keukenrol. Voor diegene die willen gaan schrijven dat wasbenzine milieu onvriendelijk is... ik heb deze fles al sinds het begin van ons huwelijk 31,5 jaar geleden dus ik ben er heel zuinig mee.
Zoals je ziet heb ik niet mijn eigen tip op deze fles toegepast want er zijn duidelijk plakresten zichtbaar waar het etiket gezeten heeft.
Voor diegene die willen schrijven dat keukenrol milieu onvriendelijk is... ik weet het en ben het met je eens maar manlief kan en wil niet zonder en om daar nou ons huwelijk op te laten stranden vind ik een beetje ver gaan. Een oude lap kan ook.

De rest spreekt voor zich denk ik. Doe wat wasbenzine op een stukje papier/oude lap en poetsen maar. je zult zien dat de lijm " smelt" en uitgesmeerd wordt. 

Daarna neemt men een schuursponsje en wat schuur- of reinigingsmiddel



en wat spierkracht en doorzettingsvermogen. Het gaat er echt mee af maar niet op de manier zoals t.v. spotjes ons willen doen geloven, dus niet één keer vegen en het is weg. Is het jullie wel eens opgevallen dat het vuil vaak verdwenen is voordat ze met het wondermiddel overheen gegaan zijn? Moet je maar eens opletten!

Zo nodig stap één en twee herhalen totdat het oppervlakte niet meer plakt. Op glazen potjes werkt een metalen schuursponsje goed is mijn ervaring



Hier het eindresultaat denk ik. Wéér een handig emmertje waar ik een plekje voor moet zoeken......

1 opmerking: