maandag 1 juli 2013

Mooi Weer Blog

Zondag was het heerlijk weer. Ik heb me voorgenomen om van het leven te genieten ( op mijn eenvoudige manier) en heb ik dus om 13.00uur mijn 
luiewammes stoel buiten gezet en mijn  boek van de bibliotheek gepakt en heb ik heel de dag liggen lezen en dutten. Zonnehoed op tegen de rimpels ik geloof niet dat het werkt en genieten maar.
Ik heb me voorgenomen om, als het mooi weer is, alles te laten vallen en te doen waar ik zin in heb. Je leeft waarschijnlijk maar één keer en als ik dan hoor dat keurige huisvrouwen met mooi weer op een hete zolder bezig zijn denk ik," mens, geniet van het leven, als je doodgaat is je keurig schone huis binnen vier weken een plakkerige, stoffige, smerige bende en heb je alles voor niets gedaan!"
Ik heb dus liggen lezen. Ik heb ook naar ons konijn bullebak gekeken. Zaterdag hebben we haar nieuwe ren weer veranderd 
van dit




naar dit




Het ziet er wat vreemd uit maar ze kan aan de zijkant eruit en wij kunnen in het hok door het dak omhoog te doen. Je zou denken dat ze zat te popelen om weer los te lopen maar na een kort uitstapje naar buiten waarbij je zou denken dat ze nog nooit op gras gelopen had ging ze weer in het hok! Vandaag idem dito. Ik heb er uren en uren naast gezeten en ik denk dat ze maar 5 procent van die tijd uit het hok geweest is.

Hier een zeldzame opname



Ze is ook gelijk in het hoekje onder de schutting gaan graven maar daar zal ze niet ver komen.

Weet iemand wat voor plant dit is?





Het is spontaan ontstaan en we weten niet of we het moeten roeien of dat het iets geweldigs is.

Later op de middag ben ik met mijn stoel verhuisd naar ons plaatsje.
De buren hadden hun barbecue opgestart met bijbehorende lekkere geuren en ik had een lekker wijntje en ik waande me in Toscane ,ben ik nog nooit geweest, als ik omhoog keek



Ik moet dan vooral niet opzij kijken want dan zie ik dit



vandaag gelukkig zonder bijbehorende geuren ;-)

Als laatst toch nog een creatief ideetje.... Ik lees graag buiten en dan heb je een boekenlegger nodig.
Ik heb deze twee gemaakt



De " leggers" zelf heb ik op een ebay site gekocht. Ik weet niet meer welke maar als iemand het wil weten wil ik wel zoeken. Ze kosten onder de 2 euro per stuk dus zijn niet duur. Ik heb er ooit een stuk of vier gekocht en cadeau gedaan aan mensen ( geen mensen met een e-reader ;-)) Je kunt dan de kralen en ornamenten aanpassen aan hun interesses en smaak. Je geeft ze dan een persoonlijk en handig cadeau. Een papiertje op de juiste bladzijde werkt ook maar ik vind dit persoonlijk leuker.

5 opmerkingen:

  1. Ah wat zitten je nijntjes lekker :)
    En helemaal gelijk hoor, je kan beter lekker buiten zijn en leuke dingen doen dan poetsen! Gisteren was het ook echt zalig weer, niet te heet (want dan ga ik ook liever op zolder zitten, haha) maar gewoon perfect :) Nu regent het hier weer dus ben blij dat we dat lekker meegepakt hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben nog zwaar onder de indruk van de beelden konijnen en maden.
    Conclusie: het zijn wel zinnige konijnen, mooi groen knolleveld voor de deur zitten ze binnen. Nouja

    Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. geloof me, de foto's die ik had kunnen maken toen bullebak ze de laatste keer had waren nog veel erger :-(

      Verwijderen
  3. Pin me niet vast, maar ik denk dat je een plant uit de Anjelica familie hebt staan. nl De grote Engelwortel. Kijk goed naar de bloei en dan even op internet, want je KUNT er een soort brandblaar van krijgen bij aanraking.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, manlief dacht al dat het iets zou zijn dat ellende zou veroorzaken. Ik zal eens googlen. Waarschijnlijk laat ik hem dan niet tot de bloei staan. Hier wil ik geen nakomelingen van ;-)

      Verwijderen