vrijdag 12 juli 2013

Goedkope Muggen/ Vliegen Hor

Soms wil je 's avonds je huis lekker luchten na een warme dag zonder dat je huis gelijk vol zit met muggen. Ik heb een goedkope en tijdelijke oplossing. Het enige dat je nodig hebt is een oud stuk vitrage ( een nieuw stuk mag ook ;-)), wat schilderstape en een paar kleine veiligheidsspeldjes.
Ik heb het achter het rooster van onze voordeur bevestigd maar je zou het ook aan je raamkozijn kunnen doen.




Oplettende lezers zullen zien dat het aan de onderkant los hangt maar het gaat maar om het idee. Als je het hermetisch wilt afsluiten zul je moeten zorgen dat de vitrage rondom strak gespannen staat. 
Toen ik het voor het eerst zo deed had ik alleen vitrage en schilderstape maar op den duur liet het stukje schilderstape wat aan de vitrage zat los. Op het hout bleef het goed vast zitten.
Ik heb toen bedacht het schilderstape met een klein veiligheidsspeldje aan de vitrage vast te zetten en dat ging prima!



manlief merkte wel op dat de vitrage veel wind tegenhield dus het ventilatieniveau wordt wel wat minder maar je kunt niet alles hebben...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten