donderdag 4 juli 2013

Onweerstaanbaar

Soms zie ik dingen in winkels die ik niet kan weerstaan maar waarvan ik niet weet waar ik ze ooit voor zou kunnen gebruiken. Uiteindelijk komt het wel goed en verzin ik wel wat maar het kan even duren.

Zo zag ik ooit een mooie platte blauwe glazen kraal. Eerst denk ik, " wat moet ik er mee" maar tegelijkertijd denk ik, " als ik het niet koop krijg ik spijt!" en als het iets is van een paar euro dan koop ik het toch maar voor alle zekerheid..
Uiteindelijk heb ik er dit van gemaakt



inspiratie deed ik op door rond te kijken op de bijouterie afdelingen van warenhuizen. Je kunt hem kort of lang dragen.


Ook kwam ik een keer een zakje met mooie knoopjes tegen. Ik dacht weer, " wat moet ik ermee?" maar ze waren zo doordringend van kleur dat ik ze niet kon laten liggen.
Uiteindelijk heb ik er deze ketting van gemaakt.



Ik moet er wel bij zeggen dat de kleur wat vervaagd is. Of dat nou komt omdat ze voor het raam hangen of gewoon door tijd weet ik niet maar het felle is er af.
Zo´n ketting zou je ook wel kunnen maken met knopen uit een gewone knopendoos denk ik, dan zou je verschillende al dan niet bij elkaar passende kleuren kunnen gebruiken. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ze niet allemaal keurig plat met de goede kant naar voren blijven liggen dus of je moet je daar niet aan storen of je moet heel voorzichtig bewegen ;-)

2 opmerkingen:

  1. Ik kijk regelmatig op jou blog en lees het met veel plezier. Vooral doorgaan! Groeten Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Yvonne! Leuk om te lezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen