zondag 28 juli 2013

Uitgelubberd Mouw Elastiek

Een paar dagen geleden stond ik voor mijn kledingkast die geen 33 stuks kleding bevat en waarschijnlijk nooit zal bevatten.. op zoek naar iets luchtigs maar toch leuk en flatteus en lekker zittend en zag mijn lieveling´s tuniekje hangen waarvan ik tijdelijk het bestaan vergeten was. De kleuren zijn niet al te zomers dus je kunt hem ook met somber weer dragen en hij past bij lichtblauw, olijfgroen en aubergine, wat wil een mens nog meer? O ja, ook niet onbelangrijk, hij verdoezelt een buikje. ´s morgens begin ik aardig slank maar in de loop van de dag zwel ik op ( overigens zonder andere klachten)
Dit is hem



Toen ik hem aantrok was ik verheugd te zien dat het elastiek in de mouwen uitgelubberd was. Je vraagt jezelf vast af waarom ik daar verheugd over was. Nou,  ik dacht, " weer een onderwerp voor mijn blog!"

Hier een close-up

Uitgelubberde mouwen zijn niet praktisch, ze zijn eigenlijk alleen maar geschikt om mee op een verjaardag te zitten en dan moet je nog uitkijken dat je er niet meer in de dipsaus hangt als je iets te eten wil pakken.

Ik bekeek de binnenkant om te zien hoe ik het beste het euvel kon oplossen



Er zat handig stiksel dus ik bedacht dat ik met elastiek er heen en weer onderdoor kon rijgen en dat al naaiend wat aan kon trekken.
Ik heb het elastiek gebruikt dat ik ook voor mijn elastische armbandjes gebruik



Hier kun je zien hoe ik het gedaan heb. Ik heb het expres nog niet aangetrokken om het duidelijker te maken



Hier het eind resultaat



Ik heb ongeveer 3 van de 4 rijtjes gedaan vanwege luiheid. Kijk uit dat je het niet te strak aantrekt. Je wilt niet dat je bloedsomloop afgekneld wordt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten