maandag 29 juli 2013

Vinger Speldenkussen Maken

In de periode dat ik nog veel quiltte heb ik dit speldenkussen gemaakt.






Toen ik bezig was met het miniatuur beertje zag ik hem liggen en dacht." Dat is een leuke tip voor mijn blog!" :-)

Omdat ik niet van plan was om er nog eentje te maken heb ik online gezocht naar het patroontje en een beschrijving.
Die kun je hier vinden.

Ik heb die van mij gevuld met mensenhaar, namelijk van mijn zoon na een kappersbezoek hoor, ik ben niet in het wilde weg haar gaan afknippen ;-). Ik hoorde dat een speldenkussen gevuld met haar de naalden en spelden scherp hield maar weet niet of dat waar is.
Ik heb mijn kussentje natuurlijk versierd. Eigenlijk was dat niet zo´n goed idee want het laagje vliesofix en stof zorgen er voor dat je door drie lagen heen moet prikken om je speld of naald er in te krijgen maar het staat wel leuk ;-) 
Ik gebruik hem erg veel en heb er ook een paar weggegeven als cadeautje. Die heb ik gevuld met fiberfill.

1 opmerking: