maandag 22 juli 2013

(Rug)Tas ID

Een paar dagen geleden heb ik de tekst van mijn tas met een boodschap aangepast. Ja hoor daar heb je háár weer met haar zwerfplastic.... Ik bedacht dat jullie daar ook misschien wat aan hadden. Je hoort regelmatig moeders verzuchten dat Pietje en Klaasje of zoals ze tegenwoordig heten Pierino en Kiento alwéér hun gymspullen kwijt geraakt zijn. 
Ik heb verzonnen dat je een labeltje met een 06 nummer ( beter die van een van de ouders en niet van de peuter/kleuter zelf ;-)) óf op óf in het tasje zou kunnen naaien. Ik weet dat er mensen zijn die het met pen erin schrijven maar dit valt meer op.
Je zou ook een foto of afbeelding van het kind zelf (handig voor de leerkrachten) of favoriete `held`of huisdier er op kunnen maken zodat het kind zijn of haar tas makkelijk kan vinden tussen alle andere tassen.

Hier wat foto´s van de applicatie die ik verwijderd heb



Ik heb een tekst op papier uitgeprint en dat netjes afgesneden met behulp van mijn quiltlineaal, stanlymes en snijmat. Knippen kan natuurlijk ook. Daarna heb ik een groter stuk zelfklevend plakplastic erover heen geplakt dat best een stuk groter was dan het papier ( dat plakt wat makkelijker).

Dat heb ik ook aan de achterkant geplakt


                                         let niet op de kattenhaar

Daarna wrijf ik er overheen met iets dat rond en hard is zoals het handvat van een schaar om het plastic goed aan te drukken.
Tot slot knip is het overtollige plakplastic weg maar laat wel een klein randje over. Dit is om te voorkomen dat het los laat en om de label aan het artikel te naaien.

Nou zijn jullie vast heel benieuwd geworden wat de nieuwe tekst is...



Dit is voor de mensen die niets geven om een gestikte egeltje of half gewurgde zeehond. Als ze lezen dat er binnenkort bestanddelen van plastic in hun haring, mosselen en nog later in de rest van hun voedsel komt denken ze hopelijk na voordat ze hun leeg flesje spa blauw, omdat het zo zuiverend voor je lichaam is ,weggooien op straat of in de berm...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten