zondag 28 juli 2013

Ontleding Ketting

Dochterlief heeft een tijdje terug haar sieraden kistje uitgemest en bracht alles dat ze niet meer wilde hebben mee naar huis met de mededeling, " misschien heb je er wat aan..." Er zaten onder andere heel stel hele " foute" oorbellen ( voor 50 plussers) tussen die ik tot mijn grote verbazing met groot plezier ( thuis) draag. Ook zat deze ketting ertussen


Het is niet helemaal mijn smaak. Ik vond hem een beetje grof. Bovendien ontbraken er wat steentjes


Maar zoals ik altijd zeg, " je moet kijken naar de onderdelen en niet naar het geheel".
Ik heb alles losgehaald en losgepeuterd


Nu heb ik een hanger die leuk zal staan aan een spang of een van de zwarte koordjes ( even opletten of ik er geen zwarte nek van zal krijgen). Ik heb een sluiting met verlengstukje en die twee dingen waar ik de rest van de steentjes heb losgepeuterd, die kan ik zo laten, het lijkt nu net of het zo hoort. Of ik kan de rondjes verven of ik kan er andere steentjes op plakken. Als laatst heb ik nog de losse steentjes. Wie weet waar ik die ooit nog voor kan gebruiken. Zoiets weet je pas als het zover is en je denkt," maar goed dat ik die toendertijd niet weggegooid heb! 
Samen met oorbellen die ik van glazen kralen van een oude ketting van mijn oma Nel gemaakt heb heb ik weer een leuk setje!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten