woensdag 10 juli 2013

Wel En Wee Met Tuin En "Vee"

Hier vertelde ik hoe deze papaver



Onder valse voorwendsels in mijn paars-roze-blauwe tuin terecht kwam.
Toen vertelde ik ook als antwoord in een opmerking dat ik vorig jaar roze papavers als onkruid tussen mijn aardbeien in onze volkstuin had staan en hoe ik daar zaad van gewonnen had en bij ons in de tuin gestrooid had.
Gisteren zijn de eerste bloemen open gegaan.Getraumatiseerd als ik was door die eerste knal oranje bloem van die andere plant was ik even bang dat deze ondertussen gemuteerd was geraakt en ook knal oranje bloemen zou geven maar ik had me weer eens voor niets druk gemaakt. De kleur was nog net als vorig jaar



Ik vond het wel wat teleurstellend dat er van de duizenden zaadjes die ik gezaaid had er maar 3 plantjes geworden zijn. Als ik paardenbloemen gezaaid had waren ze vast allemaal opgekomen!

Konijn Bullebak begint te wennen aan haar nieuwe ren. Ze komt wat meer uit het hok en is zich ook gaan bemoeien met de " landscaping " zoals ze in Engeland zeggen.
In een paar uur tijd had ze een aanpassing gemaakt



Toen ze tegen de schutting begon te graven vonden we het niet zo erg want daaronder zit een betonnen bandje dus kan ze niet verder maar hier kan ze zo onder het hek door ontsnappen(als ze ooit weer omhoog graaft) We hebben zolang een kinderkopje ( geen kinderhoofdje) in het gat gedaan 



De volgende dag heeft manlief alle aarde er weer in gedaan en goed aangestampt.

Ooit in een ver verleden, met een ander konijn dat daar in de buurt gangen gegraven had, hebben we een keer een "incident"gehad. Dat konijn was een logeetje wat nooit opgehaald is en omdat het een mannetje was liep hij in een ander stuk tuin dan onze vrouwtjes. De muur op de foto behoort tot onze buren en onze buurman had een keer een ladder er tegen aan gezet omdat hij de dakgoot wilde verven ( die flink hoog is!) Om een lang verhaal kort te maken... de ladder zakte door de grond heen en kwam in een konijnengang terecht buurman T hing toen aan de dakgoot en probeerde het vege lijf te redden. Gelukkig kwam iemand op zijn geroep af om hem te redden. Hij is inmiddels overleden niet door onze schuld overigens maar als hij toen niet gered was zou het misschien veel eerder gebeurd zijn!

Mijn bieslook heeft zich uitgezaaid



Tussen de tegels natuurlijk, waar anders!?

en ik had zelf dille gezaaid. Maar toen ik na die regen wilde kijken of er in de overpot veel water zat viel de inhoud op de grond



Ik heb geprobeerd te redden wat er te redden viel maar binnenkort staat er waarschijnlijk schitterende dille.... tussen de tegels..

En als laaste wil ik nog even vertellen dat manlief een schitterend idee had! Overigens niet eentje waar jullie wat aan hebben...
Nu staan de kliko´s hier



op ons plaatsje

maar nu wil hij ze ´s zomers hier zetten



Achter ons muurtje aan de straatkant. Daar stond een oude Seringe die de afgelopen tien jaar geen enkel bloempje meer gegeven heeft, wat we ook deden. Manlief gaat er een aantal tegels neerleggen. Dit is ook een mooi voorbeeld van hoe we de schijn ophouden voor de buitenwereld. De buitenkant van dit muurtje heb ik vorig jaar nog geverfd terwijl de ik binnenkant in alle 32 jaar dat we hier wonen nog nooit geschilderd heb! eigenlijk ziet het er nog heel redelijk uit als je het zo bekijkt!  Ik kon er eerlijk gezegd ook niet bij met die grote struiken ervoor maar dat zal ik niet meer als smoes kunnen gebruiken. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt eer manlief er over begint......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten