dinsdag 18 februari 2014

Badkamer dromen


 Als je al langer dit blog leest zul je weten dat we een piepkleine douchecel hebben die nog geen meter breed is en nog geen twee meter lang. Er staat al decennia lang een tweedehands plastic zitbad in wat nog wel hetgeen doet waarvoor het gemaakt is maar toch wel erg armoedig is. Het mag dan wel goed bij de rest passen maar ik droom toch regelmatig van een echt (zit) bad. Niet eens een ligbad want ik vermoed dat ik het dan nooit zo gebruiken omdat ik het zonde van het water zou vinden. Nu hoeft er maar een beetje water in en als ik er dan bij ga zitten is het ineens door natuurkundige wetten vol!
Hier nog eens de ( soft focus) foto die ik vorig jaar plaatste ( er is nog niets veranderd)


We hadden al eens geopperd om met het bad ondergronds te gaan. Dan zou het breder kunnen worden dan douchecel maar ik weet niet of een gat in de fundering echt praktisch is bovendien lijkt het me niet handig met schoonmaken. De buitenmuur 20cm verzetten lijkt me ook " overkill". 
Toen ik vorige week het stukje muur met de katerpies erop schoonmaakte en witte bedacht ik dat ik natuurlijk ook de muur naar binnentoe zou kunnen ( laten) verzetten


Dan zou het stuk muur met deze twee deuren wat de bijkeuken in komen. Dan wordt de w.c. ook wat groter. Als er dan een familielid met een been in het gips zit kan de deur toch nog dicht als ze er op zitten. Dat lijkt misschien vergezocht maar toen manlief zijn kruisbanden gescheurd had toen hij door de hooizolder viel en met zijn knie op een paaltje terecht kwam en zes weken in het gips moest was dat zo.... Ik bedenk net dat zijn gipsbeen nog op het zoldertje van het schuurtje ligt en dat ik dat misschien zou kunnen mozaieken! 
Niet lachen, ik zie net dat iemand me al voor geweest is

Ik zou er misschien een lampenvoet van kunnen maken! ;-) ik heb nog een kapotte passpiegel boven staan.

Onze w.c. Is in ieder geval groter dan deze w.c. 


Ik had bedacht dat we dan ook gelijk de deur zouden kunnen verzetten zodat er een echte kast in kan en een echte wasbak i.p.v. Een fonteintje en dat je dan toch nog naar binnen kon zonder dat de ingang erdoor geblokkeerd werd.
Een ander idee was om geen muren te verplaatsen maar een bad op maat te maken. Ik zou dan een soort muurtje kunnen metselen en dan een reliëf erin maken zodat je toch een glooiend zit gedeelte krijgt


Zoiets maar dan kleiner..

Ik zou het dan kunnen mozaïeken. Daar kon ik vreemd genoeg geen afbeelding van vinden.
Deze Marokaanse fontein kwam er nog het dichtst bij

 Toen ik dacht aan de hoeveelheid voegen die ik dan extra op zou moeten frissen ben ik van gedachte veranderd. Hoe groter de tegels des te beter dus! 

Ik denk dat eer het zover is we aan zoiets zullen moeten


Niet voor mij, ik kan me dankzij de yoga nog in allerlei bochten wringen maar manlief niet

Wie weet wordt het nog zoiets


Mijn laatste ideetje was om in de douchecel zelf een paar cm aan weerszijde uit de muren te hakken zodat het allerkleinste bad er tussen zou kunnen passen. 
Misschien kan er aan weerzijde van dit ijzeren bad een stukje afgezaagd worden

Misschien als het huis van mijn vader verkocht wordt? 

Dromen blijft leuk... Ik denk dat ik maar eens naar tegels ga googlen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten