dinsdag 4 februari 2014

Op herhaling

Toen ik met deze blog begon dacht ik bij ( bijna) alles wat ik deed, " dat is wat voor mijn blog!"
Dat gebeurt steeds minder. Ik doe wel van alles maar dat zijn dingen waar ik al over geschreven heb.
Zo heb ik gisteren een heel stel achterkantjes voor mijn oorbellen gemaakt van het stukje snoer van een paar kapotte oortelefoontjes


Daar zat trouwens interessant buigbaar metaadraad in maar in het volgende stukje waar ik de binnenkant uitgehaald had kwam het in dunne slierten eruit dus ik weet niet of daar echt projecten mee gemaakt kunnen worden.
Ik heb de achterkantjes in een klein potje gedaan


Daar zat ooit paarse creme oogschaduw in. Ooit heb ik het gekocht omdat ik dacht dat het het groen in mijn ogen zou accentueren maar het leek eerlijk gezegd meer alsof ik tegen een deur aangelopen was ( of mishandeld was :-/) toen het begon uit te drogen en ik mijn badkamer kastje aan het opruimen en schoonmaken was besloot ik het weg te doen. Het potje heb ik ( natuurlijk) bewaard en komt nu van pas.

Mijn bank moet ook weer nodig met schoensmeer ingesmeerd worden daar heb ik in het begin ook een blog over geschreven


En vlak voor het weekeind hebben we weer de konijnen met hun achtereind in een emmer met water gehouden. Door ze een tijdje te laten weken krijg je makkelijker de aangekoekte ------ eraf.
Daar heb ik geen foto's van. Stel je voor dat je net zit te eten....
Bullebak had trouwens 8 dikke maden erin zitten. Gelukkig niet onder haar huid deze keer. Januari ( was het toen nog) en nu al maden :-/

Ik heb vorige week ook een foto van de verlepte andijvie laten zien voordat ik wat water in het bakje goot  waar het kropje in lag


En kijk nu eens! ( maar niet naar de aller linkse blaadjes)


Wonderbaarlijk hersteld!  Dus heb je iets verlepte kropjes andyvie, leg de onderkanten in wat water en breng ze weer tot leven! ...ik denk niet dat dit voor de voorgesneden variant geldt maar je weet het niet......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten