zondag 9 februari 2014

Marktplaatsssz

Ik kan beter gaan werken. De afgelopen dagen zit ik bijna heel de dag " op knoppen te drukken " zoals manlief dat noemt. Nou nodigen de regen en het donkere weer niet echt uit om wat te gaan ondernemen. Zoals ik laatst schreef heb ik behoefte aan een leren rugtas en een kraaltje die maar niet over willen gaan. Eind januari kwam ik op het idee om weer eens wat op m.arktplaats te zetten. Met de opbrengst kan ik daarna een rugtas kopen ( het kraaltje is nog niet aan de orde want die heb ik nog niet langs zien komen)...
Ik begon met twee tassen er op te zetten..ik heb ze beide in de jaren '80 voor 5 gulden gekocht op de rommelmarkt in de Houtrusthallen in den Haag.Nu zijn ze pas echt vintage ( altijd een goed woord om in je advertentie te zetten ;-)) Ik vind ze nog steeds mooi maar gebruik ze niet. Ze zijn niet groot genoeg voor alles wat ik mee wil nemen , tot mijn grote schrik zit ik me net af te vragen hoe groot de lichtgewicht tenten tegenwoordig zijn als ze opgevouwen zijn, dat komt zomaar uit mijn onderbewustzijn opborrellen! Ik ben vast een reïncarneerde vluchteling, dat kan niet anders!

Op m.arktplaats iets verkopen brengt bij mij altijd allerlei morele dilemma's met zich mee. Zijn mensen keurig aan het bieden en dan is er altijd eentje die je prive mailt en vraagt of je het niet voor dat of dat bedrag aan hun wil verkopen. Daarom zet ik er tegenwoordig bij " alleen bieden via M.arktplaats". Al moet ik zeggen dat ik het deze keer vergeten was en gelijk weer een aantal van die mensen in mijn inbox kreeg.
Ook komt het voor dat je iets voor iemand reserveert en dan een bod krijgt die een stuk hoger is... Wat doe je dan? In het verleden heb ik iets gedaan waar ik niet trots op was maar ik ben ervoor " gestraft".
Zoonlief wilde wat computerspelletjes verkopen. Ik had al toegezegd dat iemand hem mocht hebben voor €12.50 toen er ineens iemand €19.50 bood. Het geld zou voor zoonlief zijn en ik heb die bieder van €12.50 verteld dat ik een hoger bod gehad had ( rechtstreeks via de mail natuurlijk :-/ ) en dat ze vast wel zouden begrijpen dat ik daarmee in zee wilde gaan. Ik heb ze wel de tip gegeven dat hetzelfde spel voor €12.50 bij B.ol.com in de aanbieding was om het goed te maken. Toen ik die van €19.50 mailde dat hij het mocht hebben heb ik nooit meer wat van hem gehoord. " Net goed" dacht ik " had je maar niet zo hebberig moeten zijn!" Uiteindelijk heb ik het toch nog aan iemand anders kunnen verkopen voor €12.50 dus het is goed gekomen. Ik heb mijn lesje geleerd. Toegezegd is toegezegd al gaan er nog 10 mensen boven zitten! 
Gisteren heb ik nog een aantal dingen erop gezet. Ik zet er ook bij" exclusief evt. Verzendkosten en versturen op eigen risico"

Toen zoonlief dertien tot zestien  was moest ik bijna dagelijks op m.arktplaats kijken. Niet om iets te kopen maar om te kijken waar " wij" op geboden hadden. Hij wilde dolgraag een brommer of spartamet " al zijn vrienden hadden er een!" (Zei hij). Het gebeurde regelmatig dat er geboden was op een of ander gemotoriseerde voertuig en ik het bod weer moest verwijderen. Een keer had hij een miniquad gewonnen van €350,00 gelukkig was de vrouw die hem aangeboden had begripvol. Ze vond het al vreemd dat gelijk de vraagprijs geboden werd.

Je maakt vreemde dingen mee als je op m.arktplaats zit.,zo was er een jongen die vroeg of ik het computerspelletje wilde brengen naar een of ander metro station in Rotterdam en eentje die 's avonds om 22.00uur vanuit Haarlem naar ons toe wilde komen >200km om een computerspel op te halen. Ik heb tegen hem gezegd dat hij meer kwijt zou zijn aan benzine dan als hij een nieuw spel zou kopen! 
Ik heb ooit een bontjas 5x verkocht voordat hij daadwerkelijk weg was ( was van mijn oma geweest). De redenen waarom het niet doorging varieerde van een kapotte koelkast waardoor hij de €40,00 die de jas kostte niet meer kon betalen tot brand onder de motokap op weg naar ons om hem op te halen. Ook waren er analfabete mensen ( of kinderen) die op een woensdagmiddag langs zouden komen maar nooit verschenen zijn. Als je een saai leven hebt en verhalen wil om later aan je kleinkinderen te vertellen moet je op MP gaan kopen en verkopen! ;-)



Tot nu toe heb ik €12.50 verdiend..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten