maandag 24 februari 2014

OCD versieren

Heel af en toe zou ik willen dat ik geen hobby's had maar een heel minimalistisch Zen leven. 
Mijn huis zou dan bijna leeg zijn en ik zou alleen yoga beoefenen ( in neutrale yogakleding natuurlijk, bovendien zou ik heel slank en lenig zijn ;-)) af en toe lezen op een e- reader ( anders zou ik ook nog eens een boekenkast moeten hebben) . Verder zou er een grote telescoop in de kamer staan die ik af en toe buiten zou zetten en me verwonderen over het heelal. Overdag zou ik in een meditatieve staat wat zwerfvuil oprapen....alleen de noodzakelijke dingen des levens dus...
Zoiets


Ik probeer het een beetje realistisch te houden, er zijn heel wat exotischere zenhuizen te vinden op het internet

Dit zou niet kunnen ontbreken


Alleen zou het zen gevoel snel verdwijnen als er binnen de korste keren kalkaanslag in mijn zenfonteintje zou komen

En wat denk je hiervan, vanuit je bed naar de sterrenhemel kijken!


Alleen zou ik me gaan ergeren als bij storm en regen die bol vies en blubberig zou worden. Hoe zeem je zoiets? En niet alleen zemen maar ook streeploos zemen. Daar heb je een dagtaak aan!

Gisteren heb ik weer mijn versierbehoefte bevredigd. Ik had ooit van een collaga allerlei kraaltjes en bedels gehad waar ze niets meer mee deed....
O jee, vergeten foto's te nemen. Mijn mindfullness was blijkbaar ver te zoeken op dat moment. Het waren bedels van een boedhha hoofd, klavertje vier, Hamsa handje, eindeloze keltische knoop en klavertje vier. Allemaal mystieke/ zen dingen dus.

Ik heb ze samen met wat kraaltjes op ijzerdraad geregen en aan een kledinglusje gehangen en bij mijn geluks poppetjes aan mijn yogamattas gehangen


Niet echt minimalistisch maar wel vrolijk

Verder had ik een paar oorbellen waar ik niet helemaal tevreden over was. Het gaat om het linkse paar


De knopjes bovenaan die in je oorlel zitten vond ik een beetje aan de grote kant. De knopjes kwamen dan bijna over mijn andere gaatjes heen.
Het rechtse paar had kleinere knopjes. Ik heb toen het ene paar op het andere paar overgezet en aan het rechtse paar zwanenhalsjes bevestigd.


Ik dacht dat ze aan het rechtse paar beter zouden staan dan aan het linkse.

Ik ga maar weer eens wat poetsen. Het zijn allemaal leuke dingen dus ik heb er geen hekel aan. Ik denk niet dat ik geschikt ben voor een minimalisitsch huis.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten