donderdag 13 februari 2014

De lente komt er aan!

Hier het bewijs....




?????????????????? Hoor ik jullie denken......
Dit is de plek waar gisterenavond de ongecastreerde kater, die door het kattenluikje naar binnen gekomen is, geurige urine gesproeid heeft in een poging indruk te maken op " de vrouwtjes". Smeerkees AKA Doodle was zo vriendelijk om me er op attent te maken waar het incident plaats gevonden had door er uitgebreid aan te snuffelen. Meestal moet ik heel de bijkeuken tot kniehoogte afsoppen omdat ik het overal vind stinken.

Ik besloot gelijk de lelijke plek op de muur te herstellen


Ik weet niet waar het door komt. Het is niet door de watersnoodramp in 1953 omdat dit stuk er pas in 1981 aangebouwd is. Ik vermoed dat onze douchecel niet helemaal waterdicht meer is. Tijdens het schoonmaken kreeg ik allerlei ideetjes maar daarover een andere keer meer ( ik wil niet al mijn kruit in 1 keer verschieten ;-))
Eerst heb ik het stuk muur met een borstel afgeschuurd. Ik heb een mengsel van natrium bicarbonaat en water gebruikt. Natriumbicarbonaat neutraliseert geurtjes zeggen ze en dat was hier wel nodig ( zachtjes uitgedrukt ;-))
Even een tip.....zorg ervoor dat er geen haren aan je borstel zitten anders gebeurt er dit..


Toen de muur afgedaan was ( en de haren verwijderd) en de muur droog was heb ik hem gelijk maar geschilderd


Ziet er weer " netjes" uit op een rustieke verweerde manier die niet in de " S.easons zou misstaan (als je de kartonnen deur wegdenkt).

Tot slot heb ik een mini luchtverfrissertje (meer camouflage geurtje) gemaakt voor aan de radiator


Men neme een stukje wattenschijfje/keuken papier/ katoen met een paar druppeltjes lekkere geurolie ( bijna alles ruikt lekkerder dan katerpies) en plakt het vast aan een stuk radiator met een stukje plakband of schilderstape. Door de warmte van de radiator wordt de geur verspreid

Nou maar hopen dat hij niet terug komt en manlief hem niet betrapt want ik kan de gevolgen wel raden ..... :-/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten