vrijdag 21 februari 2014

Van alles wat

Donderdag op het werk kwam het tweede telefoontje van een vrouw wiens buurman dood in huis lag. Die meneer was ( toen hij nog leefde) wat paranoide. Een keer beschuldigde hij de wijkverpleegster ervan dat zij de afstandsbediendingen van zijn rolluiken gestolen had....ik moest er toen hartelijk om lachen......hij had namelijk helemaal geen afstandsbedieningen voor zijn rolluiken. Omdat hij paranoide was had hij een schuifslot op zijn deur gemaakt. Als hij die dicht deed was het onmogelijk voor mensen om binnen te komen. Een slimme mantelzorger had daar wat op gevonden. Die persoon had namelijk de schroefjes van het slot vervangen door hele korte. Toen ze vanmorgen bij die meneer in huis wilde komen hebben ze de de deur van het slot gedraaid en er flink tegenaan geduwd zodat het schuifslot makkelijk losliet. Ik vond het goed bedacht!

Vorige week hadden dochterlief en ik een telepatisch moment...Kleindochter Tessa lag ingepakt en klaar om naar huis te gaan. Ze had een mutsje op waar "Tessa" op stond. Toen vertelde dochterlief dat ze een vroegere collega tegen gekomen was en dat ze aan praat geraakt waren en dat die collega toen vroeg, " hoe heet ze?" En toen zei dochterlief, " Als er Tessa op het mutsje staat heet ze toch geen ...." En toen zeiden we allerbei op hetzelfde moment, " Klara". Hoe groot is de kans berekening dat zoiets gebeurt? Klara staat niet eens in de top tien van populaire namen! We vonden het gewoon alle twee een beetje eng. 
Je hoort wel eens van eeneiige tweelingen die met de zelfde aankopen aankomen zetten onafhankelijk van elkaar. Ik heb wel eens iets op Discovery gezien over een stel tweelingen die bij de geboorte van elkaar gescheiden en geadopteerd zijn. Jaren later kwamen ze elkaar tegen. Ze hadden dezelfde beroepen gekozen, waren getrouwd met mannen met dezelfde namen en hadden beide kinderen van hetzelfde geslacht in dezelfde volgorde gekregen allemaal rond dezelfde periode ( scheelde maar een paar dagen). Er waren nog meer wonderbaarlijke overeenkomsten maar ik weet het niet meer precies. Teveel om puur toeval te zijn. Er is zoveel wat wij nog niet weten! 
Wat zou ik toch alles graag willen weten....zit er wat achter het heelal? Waar bestaat de donkere materie ( darkmatter) uit en wat is dark energie? Er is iets maar ze weten nog niet wat. 99,9999999999% van een atoom bestaat uit niets! Waarom kun je je hand wel door lucht of water bewegen en niet door een muur terwijl de atomen allemaal uit bijna leegte bestaan. Ik vind dat zo facinerend! 

Als laatst nog een foto van een bijzonder sneeuwklokje


Het is eigenlijk meer een sneeuwkelkje dan een sneeuwklokje. Zijn kopje kijkt namelijk omhoog. Een jaar of wat geleden had ik er ook eentje. Die heb ik toen op Marktplaats verkocht als mutant sneeuwkolkje voor €2,50. Ik was wel blij dat ik er een draadje omheen gedaan had want eer dat hij verkocht was hij uitgebloeid was en hing hij net zo slap net als de rest.
Manlief verklaarde me voor gek maar er was toch een liefhebber voor de vinden net als voor de 25 bakelieten pessariums ( werden gebruikt voor baarmoeder verzakkingen) die mijn werkgever weg wilde gooien. Ik vond dat zonde en bood aan om ze voor hem op MP te verkopen. Ik heb toen nog 20 euro voor hem kunnen verdienen. Dat had ik zelfs niet verwacht! Zo zie je maar, je kunt het zo gek niet bedenken of er is wel iemand die er belangstelling voor heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten