woensdag 26 februari 2014

Huisvlijt

Ik weet niet of dit de juiste term is maar vandaag heb ik allemaal kleine reparaties verricht.
Ik heb 2 paar sokken gestopt ( de light versie) Ik heb ooit een blog genaamd " extreem sokkenstoppen " geschreven maar tegenwoordig laat ik het niet meer zover komen. Het mooiste paar heeft manlief al aan dus die kan ik niet meer laten zien. Wel het paar waar al een dikke " knorre" op zat van de tijd voordat ik echte stopwol had. De reparatie van vandaag is er nauwelijks op te zien omdat hij zo miniem is.
Toch laat ik de foto zien, meer als voorbeeld van hoe het niet moet ;-)


Ook was er een scheur ontstaan naast de reparatie van de vorige keer in het overhemd van zoonlief. Daar heb ik ook al twee blogjes aan gewijd. De eerste die mislukte en daarna een tweede die tot nu toe goed gehouden heeft

Kapotte elleboog met stukje reparatiekatoen en stukje Vliesofix

Hier de na foto


 Ik heb er nu een groter stukje achter geplakt/genaaid. Ik had ook wat meer kleurtjes garen omdat ik de naaidoos van mijn vader leeggeroofd heb. Ik denk niet dat mijn broer en zijn vrouw er belangstelling voor hebben en anders kunnen ze hun erfdeel komen halen ;-)

Ook vertoonde het zitvlak van de spijkerbroek van zoonlief weer gaatjes


O nee, dat zijn de verkeerde gaatjes! Deze zijn trendy! ;-)

Deze foto moet het zijn

Voor 

Na

Laatst zei hij," deze spijkerbroek gaat best lang mee hè! Je kunt wel zien dat het van een merk is".
Ik daarentegen vond dat hij snel stuk was. Als ik niet al die reparaties eraan uitgevoerd had had hij al lang in de donoronderdelenbak gelegen

De binnenkant.

Als je wil weten hoe je zelf ook van zulke " vakkundige" reparaties uit kunt voeren kijk dan even bij reparaties en onderhoud. Over elk kledingstuk heb ik al een blog geschreven met stap voor stap foto reportage.

Ik heb ook nog brood gebakken maar daarover volgende keer meer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten