zondag 2 februari 2014

Button maken ( zonder eind voorbeeld)

Trouwe lezers weten dat ik regelmatig voor gek loop met mijn antizwerfplastic rugtas. Laatst bedacht ik dat ik de keren dat ik hem niet draag zou kunnen compenseren met een antizwerfplastic button voor op mijn jas. Zover ik weet zijn die er ( nog) niet . Ik heb de plasticsoup foundation gemaild en voorgesteld iets dergelijks in hun webshop te verkopen en de winst voor hun goede doel te gebruiken. Tot nu toe staan er alleen maar ( dure) tassen e.d. op gemaakt van opgevist plastic. Heel bewonderenswaardig natuurlijk maar de gemiddelde Nederlander denkt niet ," O, die tas is gemaakt van recycled plastic opgevist uit de oceanen en dat plastic kan nu geen dieren meer ombrengen! "
Ik kreeg een mail terug waarin onder andere stond dat zijn hun website aan het bijwerken waren en dat ze , als ze aan de webshop toe waren mijn voorstel mee zouden nemen. Ik had zelfs een slogan bedacht... " plastic troep wordt plastic soep" tijdens het tandenpoetsen schoot het me ineens te binnen! 
 Totdat er buttons te krijgen waren zou ik zelf wat maken.....afbeeldingen genoeg maar er moesten natuurlijk ook letters op anders zou het publiek niet weten waarom ik daarmee rond liep.
Ik kan me uit een ver hobby verleden herinneren dat er mensen waren die met PSP bezig waren ( oftewel paint shop pro) dat is een foto bewerkingsprogramma waar je geweldige dingen mee kunt doen( .....als je weet hoe het werkt :-/ )
 Ik heb gegoogled en kwam een site tegen waar je het 30 dagen gratis kunt downloaden ( er stond ook een tip om het er na 29 dagen er weer af te halen en er opnieuw op te zetten )
Ik heb een " mooie" afbeelding gevonden en een slogan. Ik had bedacht om een rondje uit de afbeelding te knippen ( een button is immers rond) en er letters op te maken maar zover ben ik na 2,5 uur nog niet gekomen. Ik krijg er geen rondje uit! 
Hier een schermfoto van het programma


1001 mogelijkheden! Maar ik krijg er nog geen rondje "uitgeknipt " 
Het is wel gelukt om er letters op te krijgen 


En later met rode letters ( een beetje uitgespreid in het begin en opgefrommeld op het eind....)


Ik heb nog ver te gaan en 29 dagen de tijd om er wat bruikbaars mee te maken.

Ik heb toen ik op zoek was naar iets anders delen van een button gevonden (volgens mij van een "maak zelf een button pakket " van dochterlief)


Een ander alternatief is een dekseltje met een verhoging erin voor de speld


Plastic doppen van flesjes van vitamine preparaten kan natuurlijk ook.

Ik had bedacht dat je ook zoiets op een kinderfeestje kan doen met foto's van de kinderen zelf of een eigen gemaakte tekening. Daarna een stukje boeklon erover en klaar is de button.

Die button van mij zal nog wel even op zich laten wachten vrees ik....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten