donderdag 6 februari 2014

Nacht (on)rust

Een goede nachtrust is heel belangrijk. Net als op het wegennet vinden dan de meeste herstelwerkzaamheden plaats en alle dingen die je die dag meegemaakt hebt worden gedefragmenteerd en gearchiveerd.
Dinsdagavond was ik heeeel erg moe. Dan kan ik niet meer helder denken en loop ik lichtelijk te slingeren. Ik lag dus al om 21.45 uur op bed klaar voor een welverdiende nachtrust.Maar als je vroeg op bed ligt en de rest nog op is valt het niet mee om in slaap te vallen. Dat in slaap vallen ging wel maar telkens als ik mezelf weg voelde zakken ( een bijzondere gewaarwording op zich) werd er naar boven geroepen of er nog vuile vaat boven stond of kwam manlief de slaapkamer in om wat te halen of te brengen en kon ik overnieuw beginnen. Toen ik eenmaal sliep ging het wel totdat Pinkel de tikker kwam tikken. Ik dacht dat het inmiddels al een uur of 06.00 was ( mijn wekker zou om 06.05 afgaan) maar toen ik keek was het nog maar 04.50!!! Ik stopte mijn hoofd helemaal onder het dekbed om oogleden en voorhoofd te beschermen tegen die vlijmscherpe nagels en heb de warmwaterkruik zo gepostitioneerd aan de rand van het bed dat het dekbed iets werd opgetild en ik toch nog wat zuurstof kon krijgen.
Ondertussen hoorde ik vlak naast mijn hoofd langdurig het geluid van nagels die bleven haken in het hoeslaken ( het zal me niet verbazen als ik binnenkort daar herstelwerkzaamheden moet verrichten) het deed me denken aan die scene uit " War of the worlds" waarin ze in de kelder schuilen voor de aliens


Het bleef niet bij pogingen om me te tikken maar het getik werd afgewisseld met heen en weer geloop. Ze liep dan over mijn hoofd heen en dan volgde schouder, zij, heupen, dijen, onderbenen en voeten waarna ze zich omdraaide en dezelfde route terugliep om vervolgens weer te proberen om me te tikken
Dat deed me weer denken aan een Ashiatsu massage maar dan met vier " pootjes" en minder kilo's


Er was dus geen sprake meer van een goede nachtrust.

Toen ik uiteindelijk opstond om 05.50 ( van slapen zou immers toch niets meer komen) gaf ik haar eten. De reden dat ze me lastig viel (dacht ik) en toen bleek ze niets te willen. Ze had bovendien overgegeven op de stoel..:-/

Jullie zullen me wel geloven als ik zeg dat ik gisterenavond weer heeeeel erg moe was. Ik ben toch maar naar yoga gegaan en na terugkomst gelijk naar bed. Het heen en weer geloop de slaapkamer in en uit was hetzelfde maar de tikker kwam pas om 6.50 en toen had ik inmiddels een goede nachtrust achter de rug. Ik kan er weer tegen :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten