zondag 16 februari 2014

M.arktplaats rugtas onthulling

Terwijl ik het randje om de klep aan het maken was zat ik te verzinnen hoe ik plakstrepen zou verdoezelen. Ik had besloten de kralen en pailletten eerst op een niet rafelend ondergrondje te naaien zodat ik niet bij elk kraaltje door het leer zou hoeven steken. Ik dacht aan b.v. Een zwart elleboog stukje maar besloot uiteindelijk vilt te gebruiken. Ik had nog een stukje  liggen van het boerderij wandkleed dat ik gemaakt heb voor dochterlief toen ze een baby was.


Ik heb het toen gebruikt voor de zwarte vlekken van de koe die er opstond.

Ik heb het idee dat het ander vilt is dan tegenwoordig verkocht wordt. Ik heb onlangs een pakketje gekocht bij het K.ruitvat maar dat voelt heel plastic-achtig aan. Ik heb er nog  geen concrete bestemming voor maar ik voel een ideetje broeden in mijn onderbewustzijn.

Nadat ik besloten had vilt te gebruiken ben ik gaan googlen naar "beaded appliques" voor inspiratie. Zou ik ronde vormen maken? Nee ik besloot het geometrisch te maken omdat die tas dat ook min of meer is ( ja ja, daar wordt over nagedacht! ;-))

Ik heb toen mijn quiltlineaal gepakt om de afmeting te bepalen


Daarna heb ik een stuk vilt van de zelfde afmeting afgesneden


En daarna de binnenkant er uitgesneden.

Daarna begon het versieren. Ik heb dun nylon garen gebruikt. Ik heb besloten om geen kleur te gebruiken om alles zo neutraal mogelijk te houden.Op de hoeken heb ik zwarte knoopjes gebruikt van mijn moeders antieke knopen verzameling ( over bling gesproken, ik zal straks een foto laten zien...)


Toen het af was heb ik het door middel van spelden op zijn plaats gehouden en het met het dun nylondraad vastgenaaid


Als je problemen hebt om de naald er doorheen te trekken dan is daar een handig hulpmiddeltje voor

Het komt eigenlijk uit de quiltwereld. 

Je steekt de naald door het gaatje en klemt de naald vast door een mechanisme en kan hem er daarna door de stof trekken
 
Hier het eindresultaat


Ik ben er erg blij mee!

Zoals beloofd ( een gedeelte van ) de antieke knopen. 



Er zitten ook schoengespen bij. Leuk hè! Eer ik die allemaal ergens in verwerkt heb ben ik honderd! 

1 opmerking:

  1. Wat een mooie gepimpte en vooral persoonlijke en daarom unieke tas is het geworden! Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen