vrijdag 28 februari 2014

Middel tegen wagenziekte

Jullie kunnen niet zeggen dat ik geen variatie aan onderwerpen heb hè!
Zo lang ik me kan herinneren ben ik wagenziek en ook luchtziek en zeeziek. Ik kan alleen maar in de metro en de trein reizen zonder ziek te worden maar dan moet ik wel met mijn gezicht in de rijrichting kunnen reizen anders gaat het alsnog mis.
Als kind kreeg ik tabletjes, die werkte wel maar je werd er slaperig van en kreeg een droge mond en -neus van.
Die tabletjes nam ik alleen als ik een lange reis voor de boeg had. Een vlieg vakantie of schoolreisje b.v. In de periode dat ik dagelijks in de bus naar school ging, ging het wat beter maar alleen als het niet regende. Ik kan me nog een keer herinneren toen ik nog in Engeland woonde en in een dubbeldekker met open achtekant naar school ging

Zo eentje


Het regende dus dan weet je het wel..... Ik was zo misselijk dat ik uiteindelijk bij de opening ben gaan staan en mijn maaginhoud met pakweg 80km per uur door de lucht heen vloog. Ik kan me niet meer herinneren of het op de auto die er achter reed landde of niet.
Ik heb diverse dingen geprobeerd voordat ik iets ontdekte wat goed hielp en geen bijwerkingen had. Vroeger had je van die rubberen slierten die je onderaan je auto hing, dat was eind jaren '60 geloof ik....dat hielp niet....
De volgende tip was om een watje te stoppen in het oor dat niet zat aan de kant waarmee je schrijft ( geloof ik) dat hielp niet.... Daarna kreeg ik de tip om, als je je misselijk voelt te zuigen op een stukje citroen...die tip heb ik uitgetest op weg naar een kerstmarkt in Dusseldorf... Dat werkte ook niet maar ik had het braken zo onder de knie dat mijn vader naast wie ik zat het niet eens in de gaten had! Ik had een lege zalfpot met schroefdeksel van mijn werk meegenomen. Het was een flinke want er kon een kilo in. Doordat ik gelijk na " de daad" de deksel erop draaide rook je niets.
Toen kreeg ik de tip die echt werkte!.... Trom geroffel......... Gember capsules!!
Ik had er niet zoveel vertrouwen in maar het werkte echt bij mij! Bij aanvang van de reis neem ik er twee tegelijk en daarna elk uur eentje. De enige bijwerking is wat branderige gember boertjes/oprispingen. Verder moet ik wel de algemene adviezen opvolgen zoals voorin zitten, niet lezen, frisse lucht  en de verwarming niet te hoog.
Ik heb ook nog van die armbandjes met knopjes die je op de binnenkant van je polsen moet laten drukken maar die heb ik nog niet geprobeerd. Tot nu toe zaten mijn polsen te vol met armbanden maar die zou ik ook nog eens uit kunnen testen.

De reden waarom ik dit schrijf is dat ik morgen uit ga! Ja, ja. Twee collega's hadden meegedaan met een wedstrijd van de groothandel die medicijnen komen bezorgen bij ons en ze hebben de eerste prijs gewonnen! ...een high tea! We gaan naar Dordrecht.
Dit neem ik dus mee


Samen met een flesje water om ze in te nemen.
Als ik zelf autorijd heb ik nauwelijks last. Het meest eenvoudige zou zijn om zelf te rijden maar ik heb rijangst. Er was een tijd dat ik niet eens naar het volgende dorp dorst te rijden maar dat is gelukkig niet meer zo. Het is wel zo dat ik liever thuis zou blijven dan dat ik morgen naar Dordrecht zou moeten rijden.

Ik moet wel uitkijken dat ik mezelf morgen niet misselijk eet;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten