zaterdag 19 oktober 2013

Dag nuttig besteed

Het zag er niet naar uit dat ik hem nuttig zou besteden. Ik heb uitgeslapen tot acht uur. Als tiener had ik nooit gedacht dat ik tot acht uur slapen ooit uitslapen zou noemen!
Rond de middag ben ik begonnen om mijn stoep te repareren. Een aantal weken geleden heb ik al 1 steentje vast geplakt met tegellijm en dat heeft de 111mm regen die vorige week zondag gevallen is overleefd. Het is alleen nog afwachten wat hij met vorst doet
Hier een voorbeeld van een losse steen


De steentjes had ik veilig binnen bewaard, gelukkig maar anders waren ze vast weggespoeld


Ik ben begonnen om de kuiltjes waar de stenen in gezeten hadden stofvrij te maken


Daarna heb ik de tegellijm aangemaakt met water


De tegellijm was een donatie van een ZZP buurman die een stucadoor en afbouw bedrijfje heeft 
Ik voeg het water met een spuitje toe, dan kun je niet zo snel uitschieten


Ik heb met het spateltje ( of hoe heet zo'n ding ) wat tegellijm op de achterkant van het steentje gesmeerd en het op zijn plaats gedrukt


Zo, alles zit voorlopig weer vast! :-) 

Toen bedacht ik dat ik wel mijn zomerkleding op kon ruimen en wat winter dingen er bij kon hangen. 
Ik heb alle kleding uit de kast gehaald en gelijk de muur die aan de buitenmuur grenst een antischimmel behandeling gegeven en daarna afgesopt voordat ik alles terug hing.
Ik heb een paar weken geleden een opvouwbaar krukje bij het K.ruitvat gekocht als ik daar op sta kan ik bovenin de spelonken van mijn kledingkast komen en daar kwam ik een paar jacquard truien tegen en een leuk vest van mijn moeder dat ik nog nooit aangehad heb. Ik denk dat als ik die dingen met mijn mini spijkerrokje van M.arktplaats en mijn nieuwe thermolegging combineer dat dat er niet omachtig zal uitzien ;-)
Als laatste heb ik nog mijn schoenen gepoetst

Voor


En na

Het is niet zo dat ik er vreselijk lang over gedaan heb maar het werd snel domker. Je moet me maar geloven dat ze opgeknapt zijn ;-)
Die 3 paar zwarte zijn E.ccos en hebben samen maar  € 75,00 gekost in de uitverkoop een paar jaar geleden! Die met klitteband draag ik als ik heel de dag moet lopen zonder dat ik zere voeten wil hebben ( niet dat ik in de andere zere voeten krijg maar ik moet toch wat zeggen om het onflatteuze model goed te praten ;-))

Dit was voor mij een geslaagde dag. Onderhoud en dingen herstellen en herontdekken geeft veel voldoening! .......echt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten