maandag 21 oktober 2013

Zuinig met zeep, douchegel en shampoo

Er was een tijd dat hier de doucheschuim met liters erdoorheen vloog. De grote flessen die ik koop hebben een grote opening en voor je het weet sta je met een handpalm voor met zeep. Ook tienerkinderen kunne er wat van, die proberen niet eens om zuinig aan te doen met verzorgingsproducten!
Sinds enige tijd giet ik wat douchegel in een pompje waar ooit handzeep in gezeten heeft. Sinds die tijd gaar het heel wat minder snel met de douchegel. Ik vul hem ook maar voor de helft. Ik heb de indruk dat als ik hem helemaal vul er meer gebruikt wordt dan als ik hem voor de helft vul.
Als laatst heb ik nog een tip voor een handzeep pompje. Ooit had ik een echte gekocht maar om een of andere reden kwam er geen zeep uit. Duidelijk een kwestie van een leuk ontwerp dat niet uitgetest is voordat het in productie genomen is. Daarna dorst ik niet om een andere te kopen uit angst dat dat ook weggegooid geld zou zijn.Uiteindelijk heb ik een leuk model flesje met zeep gekocht en het etiketje verwijderd en de lijmresten met wasbenzine. Nu lijkt het net echt ;-) Ik vul het telkens bij uit een grote goedkope fles.


Rechts de douchegel en links de handzeep.
Het bijzondere effect van de handzeep is dankzij manlief. Het flesje was leeg en ik was vergeten nieuwe te kopen. Hij heeft toen " een beetje" afwasmiddel erin gedaan en later het flesje bijgevuld met handzeep met dit resultaat :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten