maandag 28 oktober 2013

Regen en tochtvrij konijnenhok (dachten we)

Toen wij twee weken terug die 111mm regen in een dag hadden stond het konijnenhok blank volgens manlief. In iedergeval het gedeelte dat gaas aan de voorkant heeft.
De komende dagen geven ze weer storm en regen op en hij vroeg zich af hoe hij kon voorkomen dat het hok weer in zou regenen. Je zou er altijd nog een jutezak en een vuilniszak overheen kunnen gooien ( al zou dat misschien opwaaien) maar hij wilde niet dat het uitzicht van het konijn belemmerd zou worden. De getinte perspex plaat van de vormalige " hangplek" viel dus ook af. Toen bedacht manlief dat een stuk glas afkomstig van een oud keukenraam misschien wel zou voldoen. Het bijbehorende hout wat er eerst omheen zat is al lang geleden weggerot maar ondanks dat hebben we het niet weggegooid want...... Je weet maar nooit!

Eerst heb ik het een sopje gegeven 

Ik heb het hier alleen nog maar ingespoten om te weken


Hier staat het voor het hok inmiddels schoongepoetst. Het is zo schoon dat je het niet meer ziet staan! Jullie moeten me maar geloven ;-) Je zult het niet geloven maar de maat was precies goed wat ook niet veel gebeurt.
En dan te bedenken dat hij een paar maanden geleden konijnenbout van het desbetreffende konijn wilde maken! Stiekem heeft hij toch een klein hartje :-)

Update...
Toen ik nog geen 24 uur later heerlijk lag te badderen in ons luxiueuze bad(je) hoorde ik aan de andere kant van de muur een grote klap en het geluid van brekend glas. Ik dacht," o jee, de anti inregen en tochtruit is gesneuveld!"  Toen ik een tijdje later ( inmiddels afgedroogd en aangekleed ;-)) naar buiten ging was het eerste dat ik zag dit..


Konijn Bullebak liep los! Hoe kon dat nou?
Toen ik de hoek van het huis omsloeg werd alles duidelijk!


Niet alleen het glas was kapot maar heel het hok was achterover gewaaid! Waarschijnlijk is dat gebeurd doordat de wind niet meer door het gaas vrij spel had en tegen die " muur van glas " aangewaaid is.
Toen wij bezig waren kwam het konijn gelukkig bij ons kijken en is zelf weer haar ren ingegaan. Teveel vrijheid is eng als je het niet gewend bent!
We hebben alles weer terug gezet zonder plaat, al dan niet van glas, ervoor en hebben het hok met touw aan het paaltje gebonden zodat het hopelijk niet weer kan gebeuren!

De brokken van de glasplaat worden nu wel weggegooid. Als ik handiger was zou ik hem in kleinere stukken snijden en als glas voor schilderijlijstjes gebruiken maar ik vind dat " eng" dus doe het toch maar weg...

2 opmerkingen:

  1. Wij hadden vroeger ook het konijnen hok buiten staan, ieder jaar zette we er rond deze tijd voor de wind en regen een plastic glasplaat voor.. even op maat maken en dan boven en onder een kromme spijker slaan zodat je de plastic glasplaat er tussen kan klemmen.. geen gebroken glas en het waait ook niet weg (wel even het hok goed stevig vast zetten)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bedankt. Ik heb laatst nog geinformeerd naar perspex maar vond het een stuk duurder dan de laatste keer dat ik het kocht . Ik zal eens elders naar de prijs vragen. Het hok was vandaag weer verschoven en het konijn liep weer los. Nu was het een stuk moeilijker om haar er weer in de ren te krijgen!

      Verwijderen