donderdag 24 oktober 2013

Halloween


31 oktober is het weer zover....Halloween.... Ik heb weinig met de Amerikaanse traditie om met een emmer langs de deur te gaan om snoep op te halen maar heb leuke herinneringen aan de tijd dat ik als kind in Engeland woonde. Bovendien las ik als kind vaak spook- en griezelverhalen. In Engeland ging ik naar Halloweenfeestjes van vriendinnen en deden we allemaal Halloween spelletjes , al weet ik niet meer precies wat, er kwamen wel appels die in water dobberde voor en een spelletje waar je je toekomstige echtgenoot te zien zou krijgen ( ik geloof niet dat dat bij mij werkte). Ook kwamen er vuurkorven, worstjes, soep en enge verhalen voor en gingen we verkleed als heks of de makkelijke versie, spook in een wit laken met gaten als ogen.
Ik voelde altijd een beetje heimwee als hier in Nederland 31 oktober kwam en ging zonder dat er wat gedaan werd. Nu 38 jaar later wordt er hier in Nederland van alles tekoop aangeboden. Het is niet zo dat ik heel mijn huis vol ga hangen met nep spinnenrag ( hier en daar heb ik al het echte spul en dat vind ik meer dan genoeg ;-)) maar ik vind het wel leuk om wat op te hangen. Ik beperk het tot 1 heksje op een bezemsteel en 2 quiltjes.
Het eerste quiltje is gemaakt met de paperpiece methode. Dat is een methode op een ondergrondje, meestal op L 11 vlieseline dat niet plakt. Binnenkort ga ik stap voor stap laten zien hoe het werkt als ik aan een cadeautje voor mijn kleindochter ga beginnen.
Hier het quiltje


Onderop heb ik twee heksjes neergezet gekregen bij een actie van de A.H. ( en niet weggegooid ;-)) en de pompoen die ik ook gebruik bij mijn herfstquiltje maar dan omdraai zodat het enge gezichtje gemaakt met stukjes zwart plakband tevoorschijn komt.

Voor diegene die weten hoe je moet paperpiecen hier is het patroon


Hij staat op deze pagina. Daar staan ook nog wat tips over stof gebruik:
http://piecebynumber.com/ghost.htm

Hier nog een foto van het andere quiltje. De applicaties zijn er op geplakt met vliesofix. Het patroon kreeg ik gratis van een quiltwinkel die helaas niet meer bestaat


Ik heb er extra versieringen opgemaakt die jaren geleden bij X.enos verkocht werden per zakje.
Nou nog hopen dat er nog wat leuke Halloween films op t.v. komen ( en dan bedoel ik niet DE halloween films, dat is weer teveel gegriezel ;-))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten