maandag 14 oktober 2013

Was drogen

Soms zit ik met een dilemma...Ik lees aardig wat consuminderblogs en bij een groot aantal staat de thermostaat laag en wordt er thermoondergoed en dikke truien aangetrokken. Anderen zijn erg gehard en zouden gerust een gat in het ijs op een meertje hakken en er een frisse duik in nemen . Nu overdrijf ik wat maar het lijkt mij dat die mensen die dat doen ( en die zijn er!) thuis de verwarming niet op 20,5 graden Celcius ( dus geen Farenheit voor mijn Engelse en Amekiaanse lezers ;-)) hebben staan....
Een paar weken geleden hebben we een paar dagen echt herfstweer gehad en gisteren weer zoals ons gazon/buiten zwembad getuigt


Het regende en waaide en er was een hoge luchtvochtigheid In huis. De temperatuur in huis was nog aangenaam dus we hebben geen centrale verwarming aangezet maar wat duurde het lang eer dat de was droog was! Wij hangen het boven op de overloop aan een rekje dat aan een kastdeur hangt en aan drie waslijnen maar het duurde wel drie dagen en dan had ik bij sommige dingen nog het idee dat het niet goed droog was.
Ik wil graag weten van de diehards die weigeren voor de kerst de verwarming aan te zetten...hoe doen jullie dat? Of vragen jullie of jullie het bij de buren op mogen hangen die wel stoken ?  ;-)

Als laatst heb ik nog een leuke foto uit de oude doos.
Dit gebeurde er toen ik bij vorst een natte rok aan de waslijn hing


Ik moet wel bekennen dat ik hem kletsnat opgehangen heb ( als ik me goed herinner) je kon hem zo overeind neerzetten! :-)

2 opmerkingen:

  1. Ik probeer energiezuinig te leven. Maar stinkkleren,omdat de was te lang nat hangt vind ik vreselijk. Dus droog ik buiten onder het afdak. En als het nog een beetje vochtig is aan het eind van de middag,gaat de was een kwartiertje in de droger of als het enkele zware kledingstukken zijn op de kachel op waakvlam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het binnen al niet droogt, droogt het dan wel buiten onder een afdakje?

      Verwijderen