woensdag 23 oktober 2013

Wel en wee met tuin en vee

In ons schuurtje lijkt het momenteel op een marktkraam. Toen we oppervlakte tekort kwamen om onze   oogst een plekje te geven kwam manlief op het idee om de schragen die ik ooit gekocht had om een behangtafel te maken te gebruiken, samen met het stuk keukenblad wat een buurman ooit weg wilde gooien en wij gered hebben.


Ik opperde tegen manlief dat als wij ons schuurtje radicaal anders zouden inrichten we ruimte zat zouden hebben. Hij voelde er vooralsnog weinig voor. " Nu kan ik alles zo vinden " zei hij

Deze tomaat zat ook bij de oogst



Zulke zie je niet in de winkel ;-) Ik zei al tegen manlief dat hij vast niet voldeed aan EU normen maar die schijnen onlangs veranderd te zijn.

Ik zag dat er primula's in bloei stonden


Goed kijken hè, dat is het witte bloempje midden in de foto. Deze primula plantjes heb ik van een wisse dood door onthoofding gered. Ze groeiden spontaan in het gazon bij het huis van mijn vader. Ik heb ze eruit gestoken en thuis in de tuin gepoot zodat ze niet voortijdig aan hun eind zouden komen door de grasmaaier. Wisten jullie dat als ik in Engeland geboren was mijn moeder mij Primrose oftewel Primula genoemd zou hebben! :-o Bijna niemand van jullie weet hoe ik heet maar het is gelukkig geen Primula! ( mijn excuses alvast aan diegene van jullie die wel Primula heten )

Op de plek waar ik zelf viooltjes gezaaid heb staat een viooltje!


Eigenlijk is het vlak naast de plek waar ik zelf viooltjes gezaaid heb dus het zou ook kunnen dat dit zaadje uit de bak met viootjes gewaaid is die er vlakbij stond.

Een tijd terug schreef ik dat een van onze konijnen een ventilatie gaatje gemaakt had naar een van haar gangen


Ze heeft nog meer weg gegraven en kon er toen niet meer lekker liggen. Manlief heeft toen de " konijnen hangplek " zoals wij het noemen weg gehaald en de kuil gevuld met aarde en daarna een gras transplantatie gedaan


Ze ligt tegenwoordig heel veel in haar hok. Ze heeft ontdekt dat ze er warm en droog ligt en dat zo'n hok zo slecht nog niet is!


Manlief heeft ook ontdekt dat hij perongeluk een nieuw prototype vliegenvanger ontworpen heeft. Het trechtertje dat hij gebruikt om oude frituurolie weer in de flessen te krijgen is nogal plakkerig geworden en de vliegen blijven er aan vast plakken


Maar hij werkt vast niet zo goed als die zakken waar er 40.000 in kunnen. Hij hangt aan de boom. Ach ja, het is weer eens wat anders dan een windgong ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten