vrijdag 25 oktober 2013

Weggespoelde steentjes ( de herkansing met uitgebreide fotoreportage! ;-))

Manlief is een profeet! Hij voorspelde een week geleden al dat de steentjes bij de achter deur van dochter en schoonzoon  weer in zouden zakken. Tijdens een fikse regenbui van zaterdag op zondagnacht is het gebeurd.
Schoonzoon stuurde ons deze foto toe


Het was niet zo erg als de eerste keer maar moest toch verhopen worden. Wij konden dit vanwege mijn werk pas donderdag doen. 
De reden dat manlief het voorspelde en het weer gebeurde was omdat hij zag dat het zand wegspoelde door een gat onder het huis. Zolang je niets aan dat gat doet blijft het gebeuren. Hij had een plan bedacht om dit te voorkomen. Twee plannen zelfs maar we zijn begonnen met plan A

Hij is begonnen met het weghalen van de stenen en het verwijderen van wat zand. Eerst wilde hij een platte dakpan voor het gat doen maar er was toch een kiertje waardoor het zand weg zou kunnen spoelen

Toen besloot hij een 30x30 tegel tegen het gat aan te zetten en dat ging beter


Daarna heeft hij een baksteen bovenop de tegel gelegd en wat zand bijgevuld


Omdat hij zijn " slegge" vergeten was mee te nemen moest hij met zijn klompen het zand goed aan stampen 
Even voor mijn buitenlandse lezers ...Not all Dutch people wear clogs, my husband is one of only a few who still do


Daarna heeft hij er een plasticzak op gelegd als extra beveiliging tegen het wegspoelen


En daaroverheen heeft hij weer wat zand gedaan


Daarna is hij begonnen met het terugleggen van de stenen. Eerste de grote onder de dorpel

En daarna rij voor rij de rest





Daarna heeft hij met een rubberen hamer de steentjes wat dieper in de grond geslagen


En als laatste er nog wat zand overheen gestrooid en dat met een vintage bezempje tussen de voegen geveegd


Dat bezempje heeft mijn moeder nog aan me gegeven. Toen dacht ik nog, " wat moet ik ermee?" maar ik heb het toch niet weggegooid en het is nu favoriet hier in huize Lekkerhandig


Ik heb er zelfs ooit nog een stukje afgeknipt toen ik nog vollop aan de poppenhuizen bouw was om een miniatuur bezem te maken

Nou, zo heb ik wel het gebrek aan foto's van vorige week goed gemaakt hè? 
Jullie boffen dat kleindochter boven langdurig aan het drinken was bij haar moeder anders was er weer niks van terecht gekomen.
Hier een foto van de kleine dame die afgelopen nacht haar moeder heel de nacht opgehouden heeft


Precies twee weken oud.

O ja, plan B was om een zak sneldrogend cement voor het gat te deponeren. Hopelijk is dat niet nodig. We wachten af....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten