donderdag 3 oktober 2013

Nog meer herfstigs!


Ik kan er niks aan doen, het zit in mijn genen. Al bedenk ik net dat ik geen andere familieleden kan bedenken die er last van hebben. Ik denk dat ik een mutatie ben!  Ik moet versieren en " gezellig" maken in huis. Ik ben een echte huismus dus kan ik ook veel rond me heen kijken als ik op de bank zit en van mijn " werk" genieten.
Voor mijn verjaardag kreeg ik een bos bloemen waar lampionnen in zaten ( die stinken gelukkig niet ;-))


Anderhalve week later werd het tijd om al te rotte delen te verwijderen en toen bleef er dit over......







O, helaas , ik was te enthousiast met deleten van foto's waarvan ik dacht dat ik ze niet meer nodig had. Zo zie je maar weer, gooi nooit wat weg!

Vandaag heb ik het boeketje weer geminimaliseerd en nu ziet het er zo uit


Ooit kreeg ik voor mijn verjaardag van de werkgever waar ik al 10 jaar weg ben een herfstig iets voor mijn verjaadag. Het bestond uit een leuke bloempot met een pompoen erin en een krans met lampionnen erin erom heen. Ik zette het jaar na jaar neer maar dan met een andere pompoen erin . Toen de lampionnen gingen verteren heb ik ze vervangen door nieuwe die ik op straat zag liggen naast de kliko van de bloemschikcursus gevende buurvrouw. Nu kon ik dat dus weer doen met die uit het boeket!

Dit is de verlepte krans met lampionnen


Ik heb eerst de krans wat meer in model gebracht door er stukjes raffia die ik nog had liggen van toen ik nog aan miniatuur mandvlechten deed er omheen te binden.

                                               
                                                        Miniatuur mandje

Daarna heb ik alle oude lampionnen er uit gehaald en het ijzerdraad eraf gehaald om te herbruiken


Hier zie je ook hoe ik er een nieuw lampionnetje aan vast gemaakt heb. Ze hebben maar korte steeltjes dus het moet wel wil je er wat mee kunnen doen. Ik heb later ook nog het ijzerdraadje van het het kaartje dat in het verjaardagsboeket hing ervoor gebruikr.

Hier het eindresultaat



Ik heb de turkse muts die in de berm lag er in gezet (ondersteboven) Ik zag dat ze er in de supermarkt 2 euro voor vroegen!

Ik heb ook nog een herfstquitlje opgehangen. 


Zoiets is vrij snel gemaakt. Als je hem zonder de blokjes rand maakt helemaal.
De pompoenen heb ik erop geplakt met vliesofix ( dubbelzijdige plakvlieseline) en daarna nog rondom met steekjes vastgezet.

De steeltjes en blaadjes zijn 3D


Zo, ik denk dat ik zo wel genoeg in de herfst stemming ben ......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten