zaterdag 12 oktober 2013

Extra warme thermosfles

Afgelopen maandag ben ik met mijn collegas naar een farmacotherapeutisch overleg geweest over polypharmacie.Oftewel een nascholing met artsen ,apothekers en assistentes over hoe je kunt voorkomen dat mensen doodgaan doordat ze teveel medicijnen krijgen die niet goed samen gaan of het lichaam teveel belasten.
Elk jaar is er zo'n avond en daar wordt ook een maaltijd bij geserveerd. Vorig jaar was het soep en stokbrood en saté. Ik ben vegetarier en vorig jaar was de soep niet voor mij geschikt en de sate natuurlijk ook niet dus bleef alleen de stokbrood over. De kok was toen zo vriendelijk om speciaal voor mij een " verantwoord" groente soepje je maken zonder bouillion, ballen of vlees. Ik vond het erg aardig van hem maar voelde me ook bezwaard dus bedacht ik dat ik dit jaar in een thermosfles mijn eigen soep mee zou nemen.
's morgens om 7.00uur heb ik eerst de thermosfles met kokend water gevuld om hem voor te verwarmen. Daarna heb ik de soep heel goed opgewarmd. Toen de soep heet was heb ik het water eruit gegoten en de soep erin gedaan. Eerst bedacht ik dat ik de thermosfles misschien in een handdoek zou kunnen wikkelen om hem langer warm te houden maar toen kreeg ik een beter idee! 
Ik had nog een " zak" liggen die ik gemaakt had voor de metalen warmwater kruik die ik bij de geboorte van mijn kinderen in huis moest hebben. Die heb ik er toen omheen geschoven en bovenaan met een postelastiek dicht gebonden.


De zak heb ik ooit gemaakt door twee stukken mouw van een velours vestje in elkaar te schuiven en de onderkant dicht te maken en de bovenranden af te werken.
Hier nog een ( wazige) foto van mij als tiener toen de mouwen nog aan het vestje zaten.

Eenmaal aangekomen bij de horeca gelegenheid waar de nascholing zou plaats vinden bleek er helemaal geen soep te zijn! Er was saté nvmg (=niet voor mij geschikt) huzarensalade nvmg, stoofbiefstuk of iets dergelijks nvmg en ik dacht bloemkool in saus te zien :-) maar het bleek witvis in saus te zijn nvmg :-(  Er was wel vlaamse friet en stokbrood en rauwkorst dus ik heb mijn bord daarmee volgeladen.

Om 21.30 uur was ik thuis en heb ik de soep uitgeschonken...en wat denk je... Hij was nog warm !
Ik weet natuurlijk niet of hij zonder die hoes ook nog zo warm geweest zou zijn. Dan zou ik het experiment onder precies dezelfde omstandigheden maar dan zonder kruikhoes moeten herhalen en dat was ik eigenlijk niet van plan....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten