dinsdag 22 oktober 2013

Ecalyptuskrans opfrissen

Een tijdje terug vertelde ik over het takje eucalyptus bladeren dat ik op straat gevonden had en over de krans ide ik had hangen waar eucalyptus in verwerkt was
Dit is hem


De bladeren waren bruin geworden in plaats van de vergrijsde groene poedertinten die ze eerst hadden ( om maar in A.riadne taal te spreken ;-)) Ook waren ze heel erg stoffig ( daar lees je nooit over in de A.riadne ). Ik heb het takje erbij gepakt en ook een blusherkwastje dat ik gebruik om kwetsbare dingen stofvrij te maken



Ik had helaas te weinig aan 1 takje dus besloot alleen een gedeelte van de blaadjes vernieuwen.

De blaadjes wijzen allemaal naar boven maar je kunt ze voorzichtig horizontaal buigen en het steeltje vlak boven de blaadjes afknippen


Wist je trouwens dat je op een I pad ook foto's met je neus kunt nemen?....ik had 1 hand nodig om de I pad vast te houden en eentje voor het takje en kwam een hand tekort om de foto te nemen toen dacht ik " zou het met mijn neus lukken? " en ja hoor dat ging zoals je op bovenstaande foto kunt zien! :-)

Knip het steeltje vlak boven alle blaadjes af



En vervang zoveel mogelijk verkleurde blaadjes door nieuwe



De rest komt een andere keer wel als ik weer een takje vind/ krijg. Het kwastje heb ik gebruikt om het stof van de oude blaadjes af te vegen. Vooral aan de bovenkant was het nodig

Hier hangt hij weer op



Wist je dat eucalyptus bladeren een heerlijke geur kunnen verspreiden? en ze ruiken helemaal niet naar V.icks of D.ampo zoals je zou verwachten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten