vrijdag 25 oktober 2013

Update verpakking's ergenis

Vorige week vertelde ik hoe ik me ergerde aan onder andere grote potten met een klein laagje ( vitamine) pillen erin. Ik heb vier bedrijven aan geschreven en heb tot nu toe twee antwoorden ontvangen

Hier nog even een geheugenopfrisser

Van het K.ruitvat kreeg ik het volgende antwoord:
Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uw vraag of opmerking op 19-10-2013 ontvangen. U heeft het volgende aangegeven.

"graag wil ik weten waarom jullie de potjes van de voedingssupplimenten  zoveel groter maken dan de inhoud? dat is toch de reinste verspilling van grondstoffen en energie.bovendien moeten er extra vrachtwagens rijden om al die lucht te vervoeren! ik ben benieuwd naar de reden"

Naar aanleiding hiervan treft u onderstaand onze reactie aan.

"de formaten van de verpakkingen van de voedingssupplementen zijn inderdaad groter dan nodig is voor de hoeveelheid tabletten. echter verplicht de huidige wetgeving ons verschillende onderwerpen te vermelden op het etiket. het is bij sommige producten daarom niet mogelijk deze informatie op een kleiner etiket te vermelden."


Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn.



Met vriendelijke groet,

Dieke Van Leeuwen
Medewerker Service Center
Website: www.eu.aswatson.com
Tja , wat zal ik hier over zeggen? ....er zit wat in. Soms zie je dat er een opgevouwen papiertje aan het potje vast geplakt zit met alle informatie er op maar dat kun je niet losscheuren en lezen voordat je het product gekocht hebt.

Van mijn vegetarische omega 3 pillen ( waarvan ik er maar eentje op heb afgelopen week ipv zeven ) kreeg ik het volgende intrigerende antwoord:

Beste Lekkerhandig ( de naam heb ik veranderd ;-))

Wij verpakken het niet wij verkopen. Zover als ik weet heeft het te maken
met logistiek. Als je 3 maten aanhoud ben je toch goedkoper uit dat als je
12 verschillende maten heeft.
Dat is verspil omdat misschien worden de helft niet gebruikt.

Groetjes
Carola

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: lekkerhandig
Verzonden: zaterdag 19 oktober 2013 10:52
Aan: info@vitaminadviceshop.nl
Onderwerp: Vraagje over formaat verpakkingen

L.s.,
Graag wil ik weten waarom jullie de potjes zoveel groter maken dan de
inhoud. Dat is toch verspilling van energie en grondstoffen. Bovendien
moeten er extra vrachtwagens rijden om lucht te vervoeren!
Ik ben heel benieuwd naar het antwoord

Mvg
Lekkerhandig

Wat mij zo intrigeert is, wie is Carola? Haar antwoord begon zo goed, maar het taal gebruik in haar laatste twee zinnen is ineens bergafwaarts gegaan! Carola klinkt niet als een exotische naam dus ik ga ervan uit dat ze in Nederland geboren en getogen is. Des te vreemder vind ik dat haar zins samenstelling ineens zo veranderd. Ik zal waarschijnlijk nooit weten hoe dat komt tenzij ze mijn blog leest en me hier het antwoord geeft. Haar achternaam staat er niet bij dus ik kan haar niet eens Googlen. Wie weet heeft een collega uit het buitenland het mailtje voor haar afgemaakt terwijl ze naar de w.c. was.....ik had het graag geweten maar helaas...

Het is nu nog afwachten wat de E.tos en de H.ema ( waar het potje op de foto van is) er over te zeggen hebben.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten