donderdag 17 oktober 2013

Weggespoelde stenen

Afgelopen zondag hadden wij veel regen, heel veel regen. Op een natuurvijver in de tuin en een beetje lekkend plafond in de bijkeuken na zijn we er nog goed afgekomen. Het gebied waar ik woon is nog wegens wateroverlast op het journaal geweest. Bij dochterlief zorgde een combinatie van mierengangen en regen ervoor dat bij hun achterdeur het terras ingezakt was. Dochter en schoonzoon vroegen of manlief het kon oplossen en omdat hij ook lekkerhandig is kon hij dat.
Dit is de foto die we toegestuurd kregen


Lijkt niet zo heel ernstig hè
In het echt was het gat dieper zoals op mijn foto te zien is

 
Een tijdje later zag het er zo uit.....


Nou denken jullie misschien, " ho eens even, waar blijft de stap voor stap foto reportage met uitleg?"
.....die is er helaas niet.........ik zat binnen met dit...

:-)))))

Ik kan je wel vertellen dat manlief eerst de stenen er uit gevist heeft en toen de 2 zakken met zand erin gedaan heeft die we over hadden van toen we ons parkeerterreintje aangelegd hebben en we nog tekort kwamen en dat onze schoonzoon naar een grote bouwmarkt afgereisd is om nog meer zakken zand te halen. Uiteindelijk is er 100kg zand in gegaan!
Daarna hebben ze de steentjes met een mesje of plamuurmes schoon geschraapt, " anders passen ze niet goed" hoorde ik manlief nog zeggen. Toen hebben ze de steentjes terug gelegd en konden we naar huis ( helaas :-/ )
Hij zei wel dat hij dacht dat het bij de volgende flinke regenbui weer weg zou spoelen maar dan onder het huis....ik hoop het....dan moeten we er weer heen ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten